خبرهای داغ:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: رئوف و مهربان بودن دو صفت بارز امام رضا(ع) بوده است و اکنون نیز برای استغاثه به ایشان، از مهربان و رئوف و راضی بودن‌شان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۷۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی در گفت‌وگو با بسیج - منطقه خوزستان، با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: رئوف و مهربان بودن دو صفت بارز امام رضا(ع) بوده است و اکنون نیز برای استغاثه به ایشان، از مهربان و رئوف و راضی بودن‌شان استفاده می‌شود تا انسان بتواند ارتباط خوبی با امام رضا(ع) برقرار کند.

وی افزود: امام رضا(ع) ویژگی‌های فردی و اجتماعی بسیار خوبی داشته‌اند که اصحاب ایشان از این صفات یاد می‌کردند. دراز نکردن پاهایشان در مقابل افراد و قطع نکردن صحبت دیگران، برخی از ویژگی‌های ایشان بوده است.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز گفت: عیلرغم اینکه امام رضا(ع) تحت تدابیر شدید امنیتی و سیاسی دستگاه حکومتی مامون بودند، اما مردم ارتباط خوبی با ایشان برقرار کردند. امام رضا(ع) از مسیر خوزستان وارد ایران شدند و به روایتی، در مکان فعلی حرم علی بن مهزیار توقف داشتند و پس از آن، از مسیر شهرها تردد کردند و به توس رسیدند.

موسوی تصریح کرد: در طول مسیر، دستگاه خلافت سعی داشت امام رضا(ع) را از مسیری عبور دهد که عم جمعیت و هم شیعیان کمتری وجود داشته باشد اما غافل از اینکه حضور امام رضا(ع) در چنین مناطقی باعث شد شیعیان بیشتری به استقبال ایشان بیایند و امام رضا(ع) در تجمع نیشابور بحث ولایت خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اکنون وجود حرم امام رضا(ع) در ایران نعمتب بزرگ و بی نظیر است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مرکز ایران خراسان است.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز گفت: با متوجه کردن دل‌های خود به حرم پر از معرفت امام رضا(ع) می‌توانیم ارتباط خوبی با ایشان برقرار کنیم و این ارتباطات باعث می‌شود تغییرات خوبی در زندگی ما ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها