خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی شهید وزوایی توانمند سازی روستاها را یکی دیگر از اولویت های گروه جهادی دانست و گفت: اگر ارگان های دولتی و گروه جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی و عمرانی مناطق محروم همسو و در تعامل باشند معضلات سریعتر برطرف می شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۱۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امسال با عنوان "رونق تولید" نامگذاری شده است در حالیکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با نوعی بن‌بست در موضوع اشتغال مواجهیم و مانند دوران دفاع مقدس، احتیاج به جوانان خط‌شکنی داریم که بتوانند با ورود به این عرصه، اشتغال پایدار را با کمترین هزینه ایجاد کنند.

 بکارگیری ظرفیت نیروهای جوان، خلاق، مومن و متدین که دل در گرو نظام و انقلاب دارند و نسبت به نظام اسلامی احساس تعهد می‌کنند ازجمله مواردی است که رهبر انقلاب در این مورد بر آن تاکید دارند.

معظم له زمانی که بحث اشتغال را در میان مسئولین امر مطرح می‌کردند، فرمودند که با هزینه‌های بسیار پایین اما با روحیه جهادی می‌توان برای جوانان محروم شغل ایجاد کرد اما کمی بعد، یکی از دست‌اندرکاران امر، صراحتاً اعلام کرد که فراهم کردن کسب و کار، به هزینه‌های هنگفتی نیاز دارد!

شاید اگر بگوییم که مشکل امروز اقتصاد کشور ما، نه بودجه و امکانات، بلکه فقدان مدیران پای‌کار و جهادی است سخن به‌گزاف نگفته‌ایم.

شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهترین الگوی جهادگران امروز برای شدنی کردن کارهای نشدنی هستند و همت های بلند و اراده های استوار از آنان نیز الگوهایی برای آیندگان می سازد.

اردوهای جهادی نشاط آور، نوید بخش تحول و امید آفرین در بین جامعه محرومین است . علاوه بر اینکه فرهنگ کار و تلاش را ترویج می دهد موجب تربیت مدیران شایسته و جهادگر برای آینده نظام می شود.

توانمندسازی روستاها در گرو تعامل مسئولین با جهادگران/ایجاد اشتغال پایدار با کمترین هزینه نیازمند مدیریت جهادی

امسال با شعار " هر ایرانی یک جهادگر و هر جهادگر یک خدمت رسان" به پیکار با دشمن درونی و بیرونی می رویم و با شرکت در اردوهای جهادی در گرمای تابستان، محبت و نوع دوستی را به دیگران هدیه می دهیم. هرچند راه جهادی سختی دارد اما شیرینی هایی هم دارد که هر کس فقط یکبار رفته باشد به خوبی درک کرده است.

اما گروه جهادی مهمان از تهران در دورترین نقاط مرزی استان حاضر شده اند. در تابستان 98 خراسان جنوبی میزبان 550 نفر از جهادگران مهمان دانشگاه های تهران در قالب 8 گروه جهادی است.

از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف تهران درس می گیریم که سختی راه طولانی را پشت سر گذاشتند و خود را به نقاط مرزی در شهرستان نهبندان رساندند تا در جهاد خدمت رسانی سهیم باشند.

 توانمندسازی روستاها در گرو تعامل مسئولین با جهادگران/ایجاد اشتغال پایدار با کمترین هزینه نیازمند مدیریت جهادی

علی یوسفی مقدم مسئول گروه جهادی شهید وزوایی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال پنجمین مرتبه است که در روستاهای محروم نهبندان حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: گروه جهادی شهید  وزوایی امسال از 11  تا 22 تیرماه در روستاهای حسن آباد، افضل آباد، کلاته حبیب، تل عارف و گل گزی شهرستان نهبندان به مردم خدمات  فرهنگی، عمرانی و آموزشی ارائه می کنند.

وی، با اشاره به حضور یکصد نفر از جهادگران خواهر و برادر از دانشگاه صنعتی شریف تهران در قالب گروه جهادی شهید وزوایی در منطقه نهبندان افزود: هدف اصلی جهادگران از شرکت دراین اردوها آشنا شدن فضای نخبگان جامعه با زندگی محرومان و خدمت به مردم محروم  و چشیدن طعم محرومیت است.

مسئول گروه جهادی شهید وزوایی کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی را عمده ترین مشکل  روستاهای شهرستان نهبندان دانست و گفت: گروه جهادی شهید وزوایی چند سالی است که به این منطقه اعزام شده است.

توانمندسازی روستاها در گرو تعامل مسئولین با جهادگران/ایجاد اشتغال پایدار با کمترین هزینه نیازمند مدیریت جهادی

 وی ادامه داد: جهادگران با کانال کشی دو کیلومتر از مسیرهای آب این روستاها، در آبرسانی به دو هکتار از اراضی زیر کشت منطقه کمک کرده اند.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی با همکاری معلمین درعرصه فرهنگی ، ساخت دو مسجد در روستاهای کلاته علی، تل عارف، ساخت 200 متر کانال آب در حوزه عمران و همچنین احداث کارگاه قالیبافی در روستای افضل آباد به منظور اشتغال زایی از جمله اقدامات انجام شده توسط  گروه جهادی شهید وزوایی در نهبندان است.  

یوسفی مقدم توانمند سازی روستاها را یکی دیگر از اولویت های گروه جهادی شهید وزوایی دانست و عنوان کرد: نهادهایی همچون فرمانداری های تابعه و ادارات در زمینه حمل و نقل، بسیج سازندگی و آموزش و پرورش شهرستان نهبندان با ما همکاری داشتند.

توانمندسازی روستاها در گرو تعامل مسئولین با جهادگران/ایجاد اشتغال پایدار با کمترین هزینه نیازمند مدیریت جهادی

مسئول گروه جهادی شهید وزوایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری به نقش جوانان،  گفت: باید سعی کنیم که فضای گروه های جهادی و نخبگان  کشور به سمتی برود که مدیران در طراز تمدن اسلامی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ارگان های دولتی و گروه جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی و عمرانی مناطق  همسو و در تعامل باشند برنامه آنها در یک راستا باشد معضلات سریعتر برطرف می شود، افزود: سالانه یکصد گروه جهادی به این استان اعزام می شوند که اگر در مجموع دو تا سه پروژه عمرانی پیگیری و چند کارگاه در زمینه بسته بندی محصولات تولیدی و صنایع دستی استان راه اندازی شوند حرکت بزرگی در زمینه اشتغال زایی است که ارز آوری زیادی برای استان خواهد داشت.    

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها