مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از ایجاد 1142 اشتغال برای مددجویان بهزیستی در طی یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۷۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته بهزیستی گفت:شعار هفته بهزیستی در امسال "بهزیستی در گام دوم، شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی" است

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در سطح استان مرکزی در نظر گرفته شده افزود:اینم برنامه ها شامل افتتاح 14 واحد مسکونی برای مددجویان، افتتاح کارگاه خیاطی گروه همیاران، گروه همیاران عکاسی، کمپ ترک اعتیاد برگزیدگان زندگی دوباره در اراک ، کمپ ترک اعتیاد طلوع خورشید آزادی در اراک، کارگاه شیرینی پزی نوین و مرکز شماره 2 کودکان کار و خیابانی هستند.

امینی با اشاره به اینکه پروژه های متنوع دیگری در این هفته نیز افتتاح می شوند گفت: این پروژه ها شامل کارگاه خیاطی شرکت تعاونی فراگیر معلولین شهرستان خمین و موسسه پیشگیری بیکران امید در دلیجان، مجتمع خدمات بهزیستی در مهاجران شازند، دامداری صنعتی و یک واحد منزل مسکونی برای دو معلوله درشازند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: گروه همیار شایان مهر و در محلات مهد کودک شهری،مسکن مددجویی در زرندیه،مرکز توانبخشی ذهنی فروغ مهر کوثر در تفرش،افتتاح مسکن دو معلوله در فراهان،مهد ستاره‌های آینده دهنو در خنداب، کلینیک مددکاری اجتماعی پویش در کمیجان،موسسه غیرانتفاعی پایدار میثاق مهر در ساوه نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد۹۸۰ خانواده دو معلول به بالا در استان وجود دارد افزود: تعداد ۲۸۰ خانواده مسکن دار هستند و 33 مددجوی دیگر فعلا مسکن ندارند و دلیل آن مشکلات مختلف از جمله عدم توانایی و تمایل آنها است.

امینی با بیان اینکه در سیل اخیر 198 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی دچار آسیب شدند گفت: با تفاهم نامه ای که با بسیج سازندگی منعقد شد برای بازسازی و نوسازی آنها وارد عمل شدیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: 92 نفر از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق، گاز و تلفن معاف شدند

وی با تأکید بر اینکه از تیر ماه سال گذشته تاکنون 1142 اشتغال ایجاد شده بیان داشت: تعداد 592 نفر آنها با اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 4 درصد و 542 نفر دیگر از طریق وام های غیر تسهیلات و باقی آنها از طرق دیگر شاغل شده اند که 98 درصد از اعتبارات در راستای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی جذب شده است.

امینی تعداد کمپ های ترک اعتیاد در استان مرکزی که مربوط به ماده 15 هستند را 33 مورد دانست و افزود: 17 مورد آن در شهر اراک و مابقی در شهرستانها است و یک اردوگاه در روستای مالک آباد که مربوط به ماده 16 با بخش غیر دولتی اداره می شود.

وی در خصوص طرح نهضت مسکن ویژه برای افراد تحت پوشش عنوان کرد: از سال 92 که این طرح شروع شده و نهضت مسکن ویژه مددجویان، معلولین و زنان سرپرست خانوار آغاز شد تعداد 2032 واحد مسکونی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص کودکان کار تصریح کرد: دو مرکز نگه داری کودکان کار جهت ساماندهی و حمایت از آنها در استان ایجاد شده که عمدتا از اراک هستند که در مجموع تعداد 232 کودک کار در استان وجود دارد که بخشی از آنها را اتباع تشکیل می دهند.

امینی در پایان با اشاره به غربال گری اضطراب خاطر نشان کرد: تعداد 1500 سالیانه غربال گری می شوند که تعداد 548 کودک مضطرب شناسایی و 318 کودک برای دریافت مشاوره مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات