مراسم اهدای 49 جهیزیه با همکاری کانون مساجد استان هرمزگان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۷۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت احسان ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) در ابتدای این مراسم که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار شد افزایش نرخ تورم را یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج جوانان عنوان کرد.

به گفته وی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) درنظر دارد سه هزار جهیزیه در سطح کشور در سال‌جاری تامین کند.

 مدیرعامل بنیاد برکت احسان، احداث یک‌هزار و 500 مدرسه، یک‌هزار و 200 مسجد، ۱۲ بیمارستان و ارائه خدماتی در حوزه تامین داروهای بیماران سرطانی و تامین ۲۰ درصد از این داروها را از جمله اقدامات ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) در سطح کشور نام برد.

در ادامه این مراسم، معاون سیاسی، اجتماعی استانداری هرمزگان، وجود الفت، رأفت و محبت بسیار در تشکیل زندگی را از اهم مواردی خواند که وجود همه این موارد در کنار هم سبب لذت بردن از زندگی می‌شود.

عباس میرزاد در ادامه اظهار امیدواری کرد: حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد و بتوانیم در مسئله فراهم کردن زمینه ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج جزو سابقون باشیم.

سپس منوچهر دانشمند مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان از مشارکت این ستاد در ساخت بیش از 950 پروژه عمرانی  از قبیل ۵۲ مدرسه، ۲۳ مسجد و ۸۸۱ خانه مسکونی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان خبر داد.

وی در ادامه، احداث ۵۲ مدرسه مشارکتی، ساخت ۲۳ مسجد و خانه عالم، احداث حوزه علمیه شهرستان جاسک و پارسیان، مشارکت با بنیاد مسکن در جهت ساخت ۸۸۱ خانه برای مناطق کمتر توسعه‌یافته، سرمایه‌گذاری‌های مشترک مردمی، اعطای وام، اعطای ویلچر، لوازم التحریر، لوازم ورزشی و کمک به ایتام را از جمله خدمات انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در هرمزگان بر شمرد.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز به تشریح دلایل مختلف در بالا رفتن سن ازدواج جوانان پرداخت و عوامل اجتماعی، فرهنگی و عمدتا اقتصادی را از اهم این موارد ذکر کرد.

وی خواستار مشارکت و ورود دستگاه‌های فرهنگی در کنار ظرفیت‌های مردمی به تسهیل در امر مهم ازدواج جوانان شد و جلب مشارکت‌های مردمی را برای تسهیل در امر ازدواج جوانان مهم و اثرگذار دانست که باید در این بخش فرهنگ‌سازی شود.

گفتنی است، اجرای گروه تواشیح از شهرستان میناب، رونمایی از یک سری کامل جهیزیه، قرائت خطبه عقد یکی از زوجین، پخش کلیپ فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر توصیه خانواده‌ها در تسهیل امر ازدواج جوانان، اهدای کلید یک باب منزل مسکونی به خانواده شهید عبدالحمید سالاری نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات