دبیرستاد بازسازی واقعه غدیرخم در گفت و گو با «بسیج»:
رضایی گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته، ۱۰ ناحیه برتر در برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کشور معرفی می شود و از مسئولانش تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۹۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی رضایی دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیرخم در حاشیه نمایش میدانی و آموزشی واقعه غدیرخم در شهر اراک اظهار داشت: همایش بازسازی واقعه غدیرخم و کارگاه آموزشی این برنامه نمایشی با حضور مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم سراسر کشور و همچنین هنرمندان و کارگردانان این برنامه در استان مرکزی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در کنار این نمایش میدانی، همایش و کارگاه آموزشی ویژه مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم سراسر کشور در شهر اراک برگزار می شود.
رضایی ادامه داد: محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام. نیز به عنوان سخنران در این همایش حضور دارد.

وی با بیان اینکه همه ساله نواحی و شهرهای برتر در برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم معرفی و تجلیل می شوند، گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته، ۱۰ ناحیه برتر در برگزاری این برنامه نمایشی در کشور معرفی می شود و از مسئولانش تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیرخم از استقبال برادران اهل تسنن برای برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم خبر داد و تاکید کرد: برنامه نمایشی غدیرخم در برخی از نواحی استانهای هرمزگان، خراسان شمالی و جنوبی، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و... که برادران و هموطنان اهل تسنن حضور دارند با همکاری این عزیزان برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه اگر نمایش واقعه تاریخی غدیرخم به خوبی پیاده شود در واقع چگونگی ولایت حضرت علی(ع) به جهانیان نشان داده می شود، گفت: هنر بازسازی وقایع اسلام، یکی از موثرترین روش ها در انتقال مفاهیم ارزشمند حقایق تاریخی است و تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ عمیق اسلامی از جمله ولایت به عنوان زیربنای اصول اسلامی دارد و با توجه به جنبه هنری آن از فعالیتهای تاثیرگذار فرهنگی و دینی در کشور است.

وی افزود: غدیرخم یکی از مسائل مهم در دین اسلام است که پرداختن به آن باید در الویت مسئولان فرهنگی کشورمان باشد و یقینا همکاری ما با مسئولان ستاد بازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور می تواند در انتقال پیام غدیرخم به جوانان امروزی، اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان و مسئولان ستاد بازسازی واقعه غدیرخم برای دریافت اطلاعات مربوط به نمایش بازسازی واقعه غدیرخم ازجمله نمایشنامه مکتوب، نمایشنامه رادیویی، عکس، فیلم و اخبار مربوط به این نمایش می توانند به پایگاه اطلاع رسانی الیوم به آدرس اینترنتی www.alyaum.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات