نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سرنوشت جامعه اسلامی به واقعه غدیر گره خورده است و لذا باید به آن اهیمت و توجه شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۸۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه واقعه غدیر در بین جوامع اسلامی و حتی شیعیان مظلوم واقع شده گفت: تمام حوادث و وقایع اسلام نشأت گرفته از این رویداد عظیم است و هیچ حادثه ای به این اندازه اهمیت ندارد و لذا باید به آن پرداخته و تبیین شود.

آیت الله اراکی مهمترین مقوله پرداخت شده در قرآن را موضوع توحید و اطاعت از خداوند مطرح کرد و افزود: اینکه دنیا خداوند را چگونه معرفی می کند مهم است و اگر برخی ها خداوند را تنها خالق معرفی می کنند اشتباه است چراکه  از نظر قرآن کریم خداوند هم خالق و هم فرمانروا است و موضوع فرمانروایی و ولایت بسیار مهم است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرمانروایی باید به دست حق باشد گفت: ولایت پیوستگی فرمان حق است و این در جامعه پیوستگی ایجاد می کند.

وی اطلاعت و ولایت را جریانی دو طرفه و مستمر خواند و افزود: کسی که سراسر فرمانبری و اطاعت از خداوند می کند ملک خدا در دست اوست و پادشاه عالم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به دو نعمت عامه و تامه تأکید کرده گفت: نعمت عامه شامل همه خیرها است و نعمت تامه در نتیجه اطاعت از رهبران الهی برای امت ها که این نعمت ابتدا بر امام به واسطه رسیدن به مقام امامت تمام و سپس پیروان آن امام از مزایای آن در زندگی خود بهره مند می شوند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری پذیرش ولایت مطلقه فقیه در جمهوری اسلامی را به معنای پذیرش فرمانروایی خداوند در نظام عالم دانست و خاطر نشان کرد: این یک نعمت بزرگ و خاص است که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته و باید قدر آن را بدانیم چراکه سرمایه ارزشمندی است.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات