مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کارگاه های آموزش دوره عمومی امداد و نجات ویژه حراست های دفتر مرکزی جمعیت هلال احمر به میزبانی زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۳۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج; شهرام میزرایی در جریان بازدید از روند برگزاری کارگاه های آموزشی "دوره عمومی امداد و نجات" ویژه حراست های دفتر مرکزی جمعیت هلال احمر، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این کلاس ها گفت: با توجه به ماهیت و رسالت جمعیت هلال احمر، آموزش های تاثیرگذار باید به منظور ایجاد روحیه  کار تیمی، مبتنی بر کار گروهی و اجرای دوره های کارگاهی به دلیل فنی بودن فعالیت ها باشد تا توان امدادی افراد حاضر در این دوره ها ارتقا یابد.

 

وی تاکید کرد: استفاده از شیوه های خلاقانه توسط مدرسان در تدریس و ایجاد اعتماد به نفس در فراگیران به همراه افزایش تمرکز در آنان موجب کارآمدی و تاثیر گذاری آموزش ها می شود.

 

این مسئول به اهمیت مهارت آموزی با هدف  پاسخگویی در عملیات های امداد و نجات اشاره کرد و افزود: همه آموزش هایی که برای فراگیران در کارگاه های آموزشی "دوره عمومی امداد و نجات" ویژه حراست های دفتر مرکزی جمعیت هلال احمر می شود، الگو و نمونه ای از هزاران مدل آسیبی است که امکان دارد در سوانح و حوادث نجاتگر با آن مواجه شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: افراد موفق در عملیات های امدادی علاوه بر برخورداری از توان علمی، باید دارای توانمندی های مهارتی و عملی نیز باشند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  45 نفر در کارگاه های آموزشی "دوره عمومی امداد و نجات" ویژه حراست های دفتر مرکزی جمعیت هلال احمر شرکت کرده اند که این تعداد  از 26 ساعت آموزش امداد و نجات بهره مند می شوند.

 

میرزایی، خدمات پیش بیمارستانی به آسیب دیدگان، حمل، CPR ، آتل و بانداژ، بهداشت در سوانح(آبی، فردی، محیطی و عمومی) روانشناسی کاربردی در حمایت روانی در سوانح و جامعه شناسی در  حوادث را از مهمترین کارگاه های این دوره آموزشی برشمرد.

 

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های قابل توجهی برای برگزاری آموزش های امداد و نجات و کمک های اولیه در سطح کشور را دارد، اظهارداشت: یکی از این پتانسیل ها وجود پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر استان می باشد که مرکز آموزش های تخصصی در این مکان است.

ارسال نظرات