مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: روزانه 3000 نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۶۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛علی محمدی اظهار کرد: در حال حاضر، دو بیمارستان و پنج مرکز درمان سرپایی در سطح استان فعالیت می‌کند و مقرر است در شهرستان‌هایی که به حد نصاب سطح‌بندی سازمان تامین‌اجتماعی برسند ، مرکز درمانی راه‌اندازی شود.

 

وی افزود: سال گذشته یک میلیون و 60 هزار نفر (به طور متوسط روزانه 3000 نفر) به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سطح استان زنجان مراجعه کرده‌اند و  21 هزار نفر نیز بستری شده و 11 هزار نفر هم تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و یقیناٌ چنین آماری نشان‌دهنده حجم بالای خدماتی است که در این مراکز ارائه می‌شود.

 

محمدی با اشاره به این‌که به جز موارد خیلی خاص، تقریبا همه اعمال جراحی در بیمارستان امام‌ حسین (ع) زنجان قابل انجام است گفت: متاسفانه بسیاری از بیمه‌شدگان از این موضوع مطلع نیستند، بعنوان مثال، از سال گذشته نوعی جراحی پیشرفته ستون مهره در بیمارستان امام‌ حسین (ع) انجام می‌شود که برای بیمه‌شدگان اجباری کاملا رایگان است ولی بیمار در صورت مراجعه به مراکز خصوصی، باید هزینه‌های گزافی را متحمل شود؛ در واقع مشکل بزرگ واحد درمان، فرهنگ درمان است و برخی به غلط این‌طور تصور می‌کنند که دریافت خدمات درمانی رایگان، سطح کیفی پایینی دارد.

 

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان این‌که خدمات بیمارستان امام‌ حسین (ع) در بیمارستان‌های استان و حتی استان‌های هم‌جوار بی‌نظیر است، یادآور شد: هتلینگ بیمارستان امام‌ حسین‌ (ع) زنجان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و بیمار می‌تواند ساعات استراحت خود را در آسایش کامل بگذراند.

 

وی بیان کرد:  « زایمان در آب» نیز جزو‌ نوین‌ترین شیوه‌های زایمان طبیعی به‌شمار می‌رود و خوشبختانه چندین سال است که در بیمارستان امام‌ حسین (ع) انجام می‌شود. این نوع از زایمان، باعث کاهش سزارین شده و از شاخص‌های توسعه ملی است؛ چراکه باعث می‌شود درصد سزارین و مرگ و میر نوزادان تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان آمار زایمان در را بالغ بر 6000 مورد در بیمارستان امام‌ حسین (ع) خواند و خاطر نشان کرد: مقرر است که این نوع زایمان ، سال آینده در بیمارستان امید ابهر نیز راه‌اندازی شود.

 

محمدی فرهنگ صحیح ارتباط بیمار با پزشک را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه هنوز به بیمار نیاموخته‌ایم که تنها وظیفه او در مراجعه به پزشک، اذعان کردن علایم بیماری است، نه این‌که از پزشک بخواهد فلان دارو را تجویز کند. چنین روندی، تبعات منفی زیادی دارد ولی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال، سال گذشته 142 میلیون نفر به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند و بر اساس یک برآورد غیررسمی، حدود 40 درصد از آن‌ها واقعا بیمار نبوده‌اند. این افراد، هزینه گزافی را به سازمان تحمیل می‌کنند و باعث مشکلات متعددی می‌شوند اما یکی از مواردی که به افزایش فرهنگ درمان کمک شایانی می‌کند، رسانه و اطلاع‌رسانی مناسب است.

ارسال نظرات