خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آموزش ستون فقرات و مادر همه رُشدها/ نیروی لازم در قسمت های مختلف پرورش نداده ایم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، گفت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۱۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه خراسان ضمن اشاره به راه اندازی دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان اظهار کرد: ساماندهی استعدادهای قوی حوزوی و قرار دادن آن ها در یک جاده مخصوص بسیار ارزشمند است و این برای ما خبر بسیار خوشی است.

 

وی با بیان اینکه اصل کار بسیار خوب و قابل ارزش است، افزود: البته در این راه باید جوانب آن رعایت گردد تا علاوه بر آموزش، نیروهایی که متناسب با شرایط زمان آینده و نسل آینده باشند، پرورش پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز با دنیایی روبرو هستیم که اگر خود را متناسب با آن تجهیز نکنیم آسیب خواهیم دید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: عدالت یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دادن، لذا اگر افرادی با شرایط خاصی وجود دارند باید یک راه ویژه ای نیز برای آن ها قرار داد و نیازهای آینده نیز این را ایجاب می کند.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش ستون فقرات و مادر همه رُشدهاست، گفت: اینگونه نیست که اگر یک عده را به عنوان نخبه کنار گذاشتیم در بقیه افراد نخبه یافت نمی شود، بلکه باید جستجو کرد و استعدادهای آن ها را در دیگر مسائل نیز پیدا و مدنظر قرار داد، زیرا افرادی شاید از نظر آموزشی در رده های پایین قرار داشته باشند اما این امکان وجود دارد که از نظر ذوق و ابتکار، نخبه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع استعدادها در انسان متفاوت است، ادامه داد: در استعدادسنجی باید سامانه ای پیدا کنید تا بتواند بقیه استعدادها را کشف کند و تنها به استعدادهای آموزشی ختم نگردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، عنوان داشت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.

 

وی در پایان گفت: این کار مقدسی است اما اول کار شماست که هم باید توسعه و هم باید سرعت پیدا کند.

 

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: روز گذشته دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی هشتمین استانی است که دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در آن افتتاح می شود، افزود: مطالبه گری و رسیدن به یک نقطه مطلوب در این مورد را ادامه خواهیم داد.

 

رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین فرصت و ظرفیت در این استان وجود حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی است، گفت: این همدلی، رفاقت و صمیمیت بین ارکان حوزه بالاترین فرصت برای استان است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار