معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تاکید کرد
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بر لزوم آغاز و استمرار پژوهش پیرامون مسائل و مشکلات مختلف استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۰۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، پورعابدی صبح امروز، ۳۱ تیر ماه، در نشست با اعضای گروه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی که با حضور رئیس و معاونان واحد درمجتمع پژوهش و فناوری واحد برگزار شد، اظهار کرد: واحد آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتعال کارهای خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه شیمی، کشاورزی و فناوری فعالیت‌های مناسبی داشته است، ادامه داد: پژوهش‌های واحدها باید با برنامه‌ریزی مدون و شناخت بازار هدف پس از یک بازه سه ساله منتهی به تولید یک محصول و خدمت کاربردی شود و منجر به تولید صرف مقالات و تحقیقات کتابخانه‌ای نشود.

پورعابدی با بیان اینکه برای ایجاد یک پژوهشکده در این واحد باید محوری مشخص تعریف شود تا همه بخش‌ها و گروه‌های پژوهشی حول این محور تلاش و فعالیت کنند، تصریح کرد: محور تعریف شده باید منطبق بر مزیت‌های بومی استان بوده و کلیه فعالیت‌های پژوهشکده نیز متمرکز در حل مسائل و مشکلات موجود در استان باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فضای خوب کاری برای جهاددانشگاهی و خود‌اتکایی ایجاد کرده است، گفت: تحریم‌ها با وجود تبعات منفی باعث شد تا جهاددانشگاهی به‌واسطه دانش و نیروهای متخصصی که دارد بیش از پیش پای‌کار بیاید و مشکلات و کمبودهای موجود را شناسایی و در راستای حل آنها تلاش کند.

پورعابدی با تأکید بر لزوم حرکت به‌سمت تخصصی، حرفه‌ای بودن و کار تیمی در جهاددانشگاهی افزود: باید قبل از ورود به کار، بازار عرضه محصول را شناسایی کرد و سپس اقدام به پژوهش و تولید کرد.

وی پژوهش و فناوری را نماد و مشخصه اصلی و متمایز کننده جهاددانشگاهی از سایر نهادها و مراکز علمی بیان کرد و گفت: جهاددانشگاهی باید در حوزه پژوهش و فناوری مسیر خود را به‌صورت کیفی ادامه دهد و با حرکت به‌سمت توانمندسازی به‌دنبال راه‌های جدیدی برای رفع مشکلات کشور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات