نماینده مردم گلپایگان در مجلس دهم تاکید کرد:
عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‎های اقتصادی، به ویژه در ماه‌های اخیر فرصتی شده است تا صنعتگران بیش از هر زمانی دیگری روی به تولید در جهت خودکفایی بیاورند. از این‌رو نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» شرایطی را مهیا کرد تا ضمن بازدید عموم از این رویداد، تولیدکنندگان بیش از پیش با اولویت‌های کشور آشنا شوند.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۷۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، علی بختیار، در بازدید از نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار داشت: وجود تحریم‎ها و عدم امکان واردات برخی از قطعات مورد نیاز حوزه تولید، سبب شده است صنعتگران داخلی با اتکا به دانش و فناوری خود اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور کنند که در عمل فرصتی بزرگ خواهد بود تا در سال های آینده شاهد تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی کشور باشیم.


وی افزود: پیشرفت و نوآوری در بخش تولید از ثمرات نمایشگاه ساخت داخل در سال های آینده خواهد بود و مسلماً تحولات بزرگی در حوزه های مختلف صنعتی اعم از خودرو، مخابرات و دیگر بخش‎های صنعتی رقم خواهد خورد.


نماینده مردم گلپایگان تاکید کرد: اکنون لازم است با چشم‎اندازی بلندمدت و نه فقط برای گذر از تحریم‎ها، برنامه‎ریزی‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم در آینده و در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم.


وی هدف‌گذاری در تولیدات داخلی را از مهمترین عوامل پیشرفت در این زمینه دانست و گفت: لازم است در تولیدات داخلی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی را در پیش بگیریم و بازار حمایتی داخل را به بازار رقابتی جهانی تبدیل کنیم.

بخشی از تولیدات داخلی باید وارد بازارهای صادراتی شوند، لذا باید کیفیت قابل قبولی برای رقابت با بازار جهانی و محصولات خارجی داشته باشند.


بختیار در پاسخ به اینکه این‌گونه نمایشگاه‌ها چقدر می‌تواند به ارزآوری و اشتغال‎زایی کمک کند؟ گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، بهم‌رسانی صنایع با تولیدکنندگان است. شرکت‎های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران داخلی و صنعتگران در این نمایشگاه با نیازها و تقاضاهای بازار داخلی بیشتر آشنا می‌شوند تا در راستای تولید این محصولات، تلاش و فعالیت بیشتری را به خرج دهند.


این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز مهمترین مسئله داشتن نگاهی دانش‌محور در حوزه های مختلف صنعت است. و با توجه به وجود نیروی انسانی دانش‌آموخته و توانمند می‎توانیم در تولید بسیاری از محصولات و کالاهای ضروری به خودکفایی مطلوبی برسیم تا وابستگی کشور به خارج از مرزها به حداقل ممکن برسد.

ارسال نظرات