خبرهای داغ:
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح‌های حمایتی از عشایر در آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: با هدف توانمندسازی عشایر، طرح‌های حمایتی مختلفی در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۸۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

بهرام زینال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن 12 ایل و 21 طایفه مستقل یکی از استان های عشایرنشین کشور است که در 16 شهرستان مستقر هستند و 336 روستای ویژه عشایر در استان وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی افزود: با فرا رسیدن فصل کوچ عشایر در آذربایجان غربی مناطق ییلاقی و قشلاقی استان میزبان خیل عظیم عشایر می شود و برای دسترسی بهتر به این مناطق از سال گذشته 292 کیلومتر ایل راه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

این مسئول اعتبارات طرح بهبود راه های ارتباطی عشایر را 13 میلیارد و 271 میلیون ريال عنوان و تصریح کرد: این طرح در شهرستان های ارومیه، ماکو، چالدران، میاندوآب، مهاباد، اشنویه، شاهین دژ، پیرانشهر و نقده اجرا شده است و با پایان این طرح 949 خانوار عشایر از ایل راه مناسب جهت تردد برخوردار شدند.

وی ادامه داد: بهبود وضعیت ایل راه ها از بزرگترین برنامه های این اداره کل است چراکه با مناسب بودن مسیر های تردد کوچ عشایر به سرعت انجام گرفته و در دراز مدت باعث محرومیت زدایی می شود.

زینال زاده اظهار داشت: عشایر استان با وجود کمبود های بسیار نقش قابل توجهی در رونق اقتصادی منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که با ارائه خدمات و حمایت و واگذاری امکانات می توان رشد اقتصادی در مناطق عشایر نشین را چند برابر کرد.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی به طرح های حمایتی از عشایر استان اشاره کرد و افزود: توانمد سازی زنان عشایر از دیگر برنامه های این اداره کل است که با  برگزاری کلاس های آموزشی برای بالا رفتن توان زنان عشایر در تولیدات کشاورزی و صنایع دستی این طرح نیز وارد فاز عملی شده است.

این مسئول گفت: در جهت حمایت از جایگاه زنان عشایر، تسهیلاتی بالغ بر 4 میلیارد ریال به اعضای صندوق زنان عشایر استان پرداخت شده است.

زینال زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: قالی بافی، دامپروری، تولید محصولات لبنی، اولید صنایع دستی و پرورش گیاهان دارویی و قارچ بیشترین فعالیت زنان عشایر است که با برگزاری کلاس های آموزشی و آشنا کردن آنان با روش های اصولی و صحیح تولید، شاهد رونق تولیدات زنان عشایر استان و در نتیجه آن بالا رفتن سطح رفاهی خانواده های عشایر خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات