خبرهای داغ:
چاپ پنجم رمان «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی با طرح جلدی متفاوت منتشر و روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۰۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، چاپ پنجم رمان «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی با طرح جلدی متفاوت منتشر و روانه بازار کتاب شد. این کتاب دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از «شاه بی‌شین» با موضوع انقلاب است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شده و تاکنون نزدیک به ده هزار نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

«آه با شین» روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه ۲۰ شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال ۹۰ ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است.

کتاب «آه با شین» اطلاعات خوبی در اختیار خواننده قرار می‌دهد، به‌خصوص درحوزه مردم‌شناسی و علومی که کمتر به آن ورود پیدا کرده‌اید اطلاعات نویسنده مشخص می‌شود. به وضوح مشخص است مزینانی قبل از نگارش داستان‌هایش بر روی مسائل تاریخی جست‌وجوی بسیار می‌کند و این آثار را پدید می‌آورد.

در حالیکه در «آه با شین» بار اصلی داستان در گذشته نهاده شده و چندین نسل را روایت می‌کند ترفند نویسنده در نگارش به گونه‌ای است که هیچ‌گونه فلش‌بک و روزنه به گذشته به نظر نمی‌رسد. ظرفیت‌هایی در داستان انقلاب وجود داشت که تا به حال استفاده نشده، قوت اصلی کار مزینانی نثر کار و توصیفات آن است و هرکس خود را در قسمتی از کتاب بیشتر از قسمت دیگر احساس می‌کند.

رمان «آه با شین» به غیر ار برگزیدگی در بزرگترین جایزه ادبی کشور یعنی جایزه جلال آل احمد، در جشنواره داستان انقلاب نیز برگزیده شده است.

بخشی از کتاب را در ادامه خواهید خواند:

... «نطفه شازده در همین عمارت کاشته شده بود، در همین اتاق پنج دری، پای طاقچه‌های گچ‌بری شده و سقف‌آینه کاری، مثل نطفه یک دختر و هفده پسر دیگر، از زن‌های صیغه‌ای و عقدی، آسمان اعیانی عمارت، زن‌هایی با پیراهن حریر عروسی و یقه دالبردلبرانه، روی قالیچه‌ای ترکمنی که دو تا غزال از دویست سال پیش میان رج‌های ابریشمی آن گیر افتاده بودند و هرچه می‌دویدند به جایی نمی‌رسیدند...»

ارسال نظرات
پر بیننده ها