دیدار رئیس سازمان بسیج علمی با خانواده شهید مهدوی:
دکتر مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور به پاس مجاهدت‌ها و صبوری خانواده معظم شهدا و ایثارگران با خانواده نادر مهدوی دیدار و از همسر شهید تجلیل نمودند.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۲۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس، همه کشور را شاد کرد
 
 
هنگامی که نخستین کاروان نفتکش‏‌هاى کویتى با نام «گس پرنس» و «بریجتون» با پرچم آمریکا و با اسکورت ناوشکن‏‌هاى ابرقدرت غرب، از سواحل امارات متحده عربى در دریاى عمان حرکتش را آغاز کرد توانست تنگه هرمز را به راحتی پشت سر بگذارد اما نمی دانست رزمندگان سپاه با یک ناو کوچک در نزدیکی جزیره فارسی برایشان یک برنامه غافلگیرکننده اجرا خواهند کرد. وقتی نفتکش به نزدیکی های این جزیره رسید با یک مین ۲۷۰ کیلویی برخورد کرد و علاوه بر خودش آبروی آمریکا نیز به آب رفت. اما عملیات در این مرحله به پایان نرسید. نقطه اوجش، طرح حمله به بندر نفتى «رأس الخفجى» عربستان و عملیات علیه ناوگان دریایی ارتش آمریکا بود که «ناو گروه‏هاى قرارگاه نوح نبى(ع)» به فرماندهى شهید «نادر مهدوى» اجرای آن را برعهده گرفت.
این عملیات به قدری مهم و با ارزش بود که مقام معظم رهبری در وصف آن فرمودند: « امثال نادر مهدوی و آن هایی که همراه او بودند، آن کسانی که آن کارهای بزرگ را انجام دادند، برق چشم گرفتند از دشمن؛ آبرو دادند به ملت ایران و قدرت نظام اسلامی را و جمهوری اسلامی را به رخ دشمن کشیدند؛ اینها باید یادشان زنده بماند؛ اینها باید در تاریخ مکتوب و تاریخ شفاهی، نامشان و یادشان برجسته شود؛ همچنان که دشمنی های دشمنان هم بایستی شناخته بشود».
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتررحیمی در این دیدار گفت: دشمن باید بداند که راه امام (ره) و شهدا همچون چشمه‌ای خروشان است که با زنده نگه داشتن ارزش‌های آن همیشه جوشان خواهد ماند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور، کُرنِش ابرقدرت‌ها را مقابل ملت شریف ایران نشات گرفته از روحیه جهادی و ایثارگری آنان دانست و افزود: اگر این مقاومت ها و از خودگذشتگی ها برای تثبیت انقلاب به وقوع نمی پیوست به حتم امروز شاهد این همه پیروزی و بالندگی نبودیم.

وی کسب افتخارات بزرگ علمی و پژوهشی را مدیون شهدا دانست و تصریح کرد: زیر بنای تولیدات علمی نیز با خون شهیدان، جانبازان و ایثارگران و مقاومت خانواده این عزیزان مقابل مشقت‌ها و سختی‌ها شکل گرفت و امروز همه‌ی ما در مسؤولیتی که داریم خود را مدیون این عزیزان می‌دانیم.

دکتر رحیمی با اشاره به کار بزرگ شهید مهدوی در خلیج فارس گفت: واقعه زدن کشتی بریجتون به قدری بزرگ و تاثیر گذار بود که علاوه بر داخل در خارج از کشور نیز بازتاب فراوانی داشت و زمانی که ما در جنگ قرار بود عملیاتی را انجام بدهیم وقتی این خبر را شنیدیم بسیار خوشحال شدیم.

وی همچنین عظمت ملت بزرگ ایران را حاصل و ثمره خون شهدا عنوان کرد و گفت: امنیت و اقتدار کشور مدیون ایستادگی و ثمره خون شهیدایی است که جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا امروز دشمن را با یاس و ناامیدی روبه‌رو سازند.

در این دیدار دکتر شیخیانی، رئیس سازمان علمی و پژوهشی سپاه استان و سرهنگ یوسفی، مسئول علمی و پژوهشی شهرستان دشتی نیز حضور داشتند که در پایان با اهدای لوح سپاس از صبر و صلابت خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.
 
 
حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس، همه کشور را شاد کرد
حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس، همه کشور را شاد کرد
حماسه شهید مهدوی در خلیج فارس، همه کشور را شاد کرد

پایان خبر/
ارسال نظرات