مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با «بسیج»:

اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی در مناطق حاشیه نشین تبریز برگزار می‌شود

مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی از برگزاری اردوهای جهادی این دانشگاه در مناطق حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: ارائه‌ خدمات درمانی و فرهنگی به مردم از عمده فعالیت‌های دانشجویان در اردوهای جهادی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۵۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان این‌که هدف از برگزاری اردوهای جهادی تقویت نیرو و روحیه‌ی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: در این اردوها تیمی از دانشجویان در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و علوم آزمایشی و پیراپزشکی برای خدمت رسانی به مردم مشارکت می‌کنند. 
  
وی افزود‌: اردوی امسال نیز در یکی از محلات حاشیه نشین تبریز در مسجد حضرت ابوالفضل محله‌ خلیل آباد برگزار می‌شود. 
  
آقاجانی اضافه کرد: سال‌های گذشته اردوهای جهادی در روستاهای شهرستان چاراویماق برگزار می‌شد و دانشجویان در این مناطق خدمت رسانی می‌کردند ولی امسال مقرر شده طبق طرحی، منطقه اردوها از حالت مقطعی خارج شده و اردوها برای خدمت رسانی در مناطق حاشیه نشین تبریز به طور مستمر و در طول سال برگزار شوند. 
  
وی یادآور شد: قرارشده حداقل هفته‌ای یک یا دو مرتبه پزشک متخصص و دندان پزشک برای درمان مردم به مناطق حاشیه نشین اعزام شوند. 
  
آقاجانی از اجرای طرح خط مقدم خدمت در مناطق حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: در این طرح بیشتر برای حل مشکلات مردم مناطق حاشیه نشین تبریز تمرکز کرده‌ایم و بستری برای انعکاس مشکلات مردم مناطق حاشیه نشین و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و به نوعی مطالبه گری اسلامی فراهم شده است تا مسئولان به میدان آمده و در راستای حل مشکلات مردم گام موثری بردارند. 
  
وی با بیان این‌که هفته‌ی آتی اردوی جهادی برای خدمت رسانی در منطقه‌ ترلان دره سی تبریز برگزار می‌شود، گفت: عمده فعالیت‌های دانشجویان در اردوهای جهادی، ارائه‌ی خدمات درمانی و فرهنگی به مردم است، اردوهای جهادی از هشتم مرداد تا 13 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. 
  
آقاجانی ادامه داد: مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم در کنار ارائه‌ی خدمات درمانی و فرهنگی از جمله اهداف اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. 
  
وی خاطرنشان کرد: تلاش و روحیه‌ی جهادی دانشجویان در این اردو‌ها قابل تحسین است؛ چرا که در راستای ارائه خدمات و کمک به مردم از هیچ نوع تلاشی دریغ نمی‌کنند و معتقدم حس خدمت رسانی به مردم و رضایت مندی مردم و نیت الهی تاثیر مثبتی در زندگی خدمت رسانان دارد. 
    
آقاجانی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده در اردوهای جهادی، گفت: پزشک عمومی و پزشک متخصص کودکان، ارتوپدی، زنان در منطقه فعالیت می‌کنند و اقداماتی مانند غربالگری سرطان، اندازه گیری فشارخون، و بی ام ای و غربالگری سرطان پروستات، در مناطق انجام می‌دهند.  
ارسال نظرات
پر بیننده ها