نشست ساماندهی هیأت‌های مذهبی اتباع و مهاجرین افغانستانی با حضور حجت‌الاسلام بابادائی سامانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار و مقرر شد، کارگروهی ویژه نظم بخشیدن به فعالیت‌های این هیئات به‌زودی تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۷۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

نشست ساماندهی هیأت‌های مذهبی اتباع و مهاجرین افغانستانی با حضور حجت‌الاسلام بابادائی سامانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، حاجی، مدیرکل اتباع استانداری و جمعی از مسئولین هیأت‌های مذهبی افغانستانی، امروز چهارشنبه ۹ مردادماه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

حجت الاسلام بابادائی سامانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، حضور عزیزان مهاجر افغانستانی در کشور را فرصتی مغتنم برای ایرانی‌ها و دوستان افغانستانی دانست و افزود: ما باید این فرصت حضور را برای آشنایی هرچه بیشتر نقاط مشترک فرهنگی- عقیدتی دو ملت، مغتنم بشماریم و برای قوی‌تر کردن پیوندی که از قبل وجود داشته، تلاش مضاعف کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، این سازمان را نهادی مردمی معرفی کرد و بنا بر وظایفی که تعریف شده، عنوان کرد که تلاش ما این است که کارها توسط خود مردم انجام شود و ما وظیفه حمایت از آن فعالیت‌ها را برعهده داریم که درباره اتباع نیز این مورد وجود دارد و ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی از تمامی فعالین فرهنگی اتباع می‌خواهیم که اگر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ایده و طرح خاصی دارند، پیش قدم شوند و ما نیز سعی می‌کنیم از همه این فعالیت‌ها در چارچوب وظایف خود حمایت مادی و معنوی کنیم.

وی در خصوص ساماندهی هیأت‌های مذهبی اتباع نیز گفت: به‌زودی با مشورت فعالین و مسئولین هیأت‌های مذهبی، جهت ساماندهی و نظم بیشتر هیأت‌های مذهبی و رسمی‌تر شدن فعالیت‌های این هیأت‌ها، کارگروهی تشکیل می‌دهیم تا به طور مشخص وظیفه نظم بخشیدن به کار این هیأت‌ها را در تمام طول سال برعهده داشته باشد.

در ادامه این نشست، مسئولین هیأت‌های مذهبی اتباع نیز پیشنهاداتی جهت نظم بخشیدن به فعالیت‌های هیأت‌ها بیان داشتند و عنوان کردند که طی سه سال گذشته، جمع‌آوری بانک اطلاعاتی این هیأت‌ها انجام شده و تاکنون مشخصات  حدود ۵۳۰ هیأت ثبت شده است ولی اختلافاتی در این تعداد وجود دارد که باید مجدداً بررسی شود. گردهمایی مسئولین و روحانیون این هیأت‌ها جهت ساماندهی، راه‌اندازی سایت ویژه هیأت‌های اتباع و برگزاری انتخابات جهت تشکیل کارگروهی ویژه جهت ساماندهی به فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد توجه قرار گرفت.

ارسال نظرات