امام جمعه مهدیشهر گفت: اقتدار و عزتی که ایرانیان با مقاومت و ایستادگی به دست آوردند اکنون زبانزد دشمنان شده است
کد خبر: ۹۱۶۳۳۶۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در مهدیشهر؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدیشهر به بیانات امام خامنه‌ای در دیدار ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار مقاومت و استقامت ملت ایران را مورد تاکید قرار دادند که چگونه در طول ۴۰ سال با مقاومتی که داشتیم تمام دوست و دشمن ما در منطقه از مقاومت ما صحبت می‌کنند و این امر جمهوری اسلامی ایران را به اوج رسانده است.
وی با اشاره به ترس کشور‌های منطقه از اقتدار ایران، تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های منطقه مثل عربستان برای امنیت خود به آمریکا و غرب تکیه کرده بودند تا از کشتی‌های آن‌ها در آب‌های خلیج فارس محافظت کنند، اما وقتی ایران کشتی انگلیسی‌ها را توقیف کرد، این‌ها هراسان شدند.
امام جمعه مهدیشهر با بیان قابلیت نیرو‌های مومن و انقلابی کشورمان در حفظ تمامیت ارضی و ساقط کردن پهپاد آمریکایی که ۲۵۰ میلیون دلار بود، افزود: در قضیه ساقط کردن پهپاد آمریکا، روسیه که توان نظامی بالایی دارد، اعلام کرد ایرانیان به یک سلاح فوق سری دست یافتند.
بارانی ادامه داد: ما هم به قدرت فوق سری خود اذعان داریم و میگوییم سلاح فوق سری رزمندگان ما بسم الله و قدرت الهی است که هواپیمای آمریکایی را سرنگون کرد و این قدرت الهی همچنان بالای سر رزمندگان ما خواهد بود.
وی حرف‌های ضد و نقیض ترامپ در واکنش به سرنگونی پهپاد را به دلیل ترس آن‌ها از اقتدار ایران دانست و اضافه کرد: تحلیل گران می‌گویند اقتدار یک نظام در سه مرحله است که ایران به این سه مرحله دست پیدا کرده است. مرحله اول قدرت دفاعی، مرحله دوم قدرت بازدارندگی و مرحله سوم قدرتی که دشمن از ترس آسیب ندیدن از کشور مقابل به سمت قدرت بازدارندگی خود برود.
امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حتی به اسرائیل غاصب نیز صادر شده که نمونه آن قیام سیاهپوستان است، اظهار کرد: شاید یکی از دلایلی که کشتی ما را در جبل الطارق گرفتند این بود که می‌خواستند با این اقدام خبر این مسئله همه جا منتشر شود تا خبر قیام سیاهپوستان در رژیم صهیونیستی را تحت شعاع قرار دهد و منتشر نشود.
بارانی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشتن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: این پیوند آسمانی درس‌های زیادی برای همه خانواده‌های ایرانی باید داشته باشد که اوج عظمت‌ها و عزت‌ها در ازدواج این دو بزرگوار نمایان بود.
وی والدین را از سختگیر‌های بی مورد در امر ازدواج فرزندانشان بر حذر داشت و افزود: اگر ملاک ازدواج زیبایی و پول و ثروت باشد چنین ازدواجی دوام نمی‌آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها