کارشناس مسائل راهبردی درباره کارکرد بمب های هواپایه بیان کرد:کاربرد مهم این تجهیزات قبل از شروع جنگ است یعنی بدون اینکه وارد جنگی شویم،این آگاهی را به دشمنان می دهیم که قادریم از موجودیت و امنیت ملی دفاع کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۶۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص رونمایی از بمب های هواپایه هدایت شوند نقطه زن و با حضور دکتر ناصر دهقان کارشناس مسائل راهبردی روی آنتن رفت.

ناصر دهقان در آغاز با اشاره به اینکه ایران در زمان طاغوت نیازمند صنایع نظامی بود و به همین جهت از کشورهایی مانند آمریکا اقدام به واردات می کرد، گفت: پس از انقلاب اسلامی نیز تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کردند، بیش از هر چیز متوجه صنایع نظامی ایران بود. به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه نظامی صورت گرفته است، دستیابی ایران معادل کشورهای پیشرفته در این حوزه است.

وی درباره ویژگی های بمب های هواپایه هدایت شونده اظهار داشت: این بمب ها دو ویژگی و خصلت بسیار عمده برای کشور دارد؛ نکته نخست آنکه تولید داخل است و این موضوع نیروهایی که در میدان نبرد حضور دارند از پشتیبانی تجهیزات مطمئن می کند و به لحاظ روحیه برای نیروهای رزمنده در عرصه های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس مسائل راهبردی درباره ویژگی دیگر این بمب ها گفت: بمب های هواپایه، نقطه زن هستند و می تواند اهداف را مورد حمله قرار دهد. این تجهیزات به دلیل نگاه بشر دوستانه اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا نقاطی را مورد هدف قرار می دهند که ممکن است تهدید شویم و از هر گونه آسیب به مناطق پیرامونی که احیانا غیر نظامیان حضور دارند، جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: کاربرد این تجهیزات موجب کارآمدی بیشتری در صحنه نبرد می شود و به نیروهای خودی برتری می دهد. همچنین نقطه زن بودن این بمب ها جهت پشتیبانی از رزمندگان بسیار کارآمد است زیرا حتی دشمنان نزدیک به نیروهای خودی را نیز می تواند به راحتی هدف قرار دهد بدون اینکه رزمندگان خودی مورد تهدید واقع شوند.

دهقان در ادامه درباره کارکرد بمب های هواپایه و به طور کلی تجهیزات نظامی پیشرفته عنوان کرد: کاربرد مهم این تجهیزات قبل از شروع جنگ است یعنی بدون اینکه وارد جنگی شویم، این آگاهی را به دشمنان می دهیم که قادر هستیم از موجودیت و امنیت ملی و از منافع کشور به شکل قاطع و تاثیرگذار دفاع کنیم و این موجب بازدارندگی می شود و محاسبات دشمنان را در ایجاد یک جنگ جدید دچار بر هم ریختگی و در نتیجه مانع از بروز یک جنگ جدید می شود.

وی با تصریح بر اینکه برنامه های نظامی ایران در راستای دفاع از کشور است، گفت: دکترین ایران در عرصه میدانی مبتنی بر بازدارندگی و دفاع است زیرا علاقه مند به ورود به هیچ جنگی نیستیم.

 
 
 
  00:00  
ارسال نظرات