تفکر لیبرال، ما را به تمدن نوین اسلامی نمی رساند

رئیس اندیشکده مطالعاتی یقین گفت: مشکلات کشور در حوزه مدیریتی ناشی از تفکر غربی لیبرال است، با این تفکر نمی توان به تمدن نوین اسلامی رسید.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۶۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حسن عباسی، رئیس اندیشکده مطالعاتی یقین در اردوی طرح ولایت بسیج دانشجویی استان البرز که در اردوگاه شهید رجایی کرج برگزار شد، گفت: خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان هستند و شما جوانان باید به صورت عملی در جهت تحقق این منویات دست به کار شوید و تلاش کنید.

رئیس اندیشکده مطالعاتی یقین با اشاره به اینکه غرب مبانی فکری علوم غربی را غیر الهی توصیف کرد، افزود: مبانی علوم غربی بر اساس تثلیث برپاشده که به صورت واضح با قران کریم در تضاد است و نمی تواند موجب پیشرفت شود.

عباسی به تعدادی از منابع دانشگاهی دانشگاه های ایران اشاره کرد و گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی شدن علوم با تحقیقی جامع متوجه شدیم که قالب این کتاب ها مبانی غیراسلامی دارند و در برخی مواقع در بعضی کتب مطالبی وجود دارد که اگر مطالعه کنید متوجه می شوید که از سند ۲۰۳۰ هم خطرناک تر است.

وی دانشجویان را به دریای بیکران علوم اسلامی دعوت و تأکید کرد: سه عامل قرآن، علوم اهل بیت و تعقل راه نجات هستند و در این سه حوزه می توانید از کتاب تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی، نهج البلاغه و مبانی فکری آیت الله مصباح نیز بهره مند شوید و با این شیوه تفکر خود را در برابر افکار ضد و مهاجم واکسینه کنید.

عباسی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه مدیریتی بیان کرد: این مشکلات ناشی از همین تفکر غربی لیبرالی است که حتی استاد دانشگاه مذهبی ما هم به آن دچار است و ناخواسته چون این کتاب ها را خوانده مبانی فکری اش غربی شده است؛ با تفکر لیبرالی نمی توان به تمدن نوین اسلامی رسید.

رئیس اندیشکده مطالعاتی یقین تصریح کرد: طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره) ما از دست رضاخان و آمریکا نجات پیدا کردیم اما بعید است به این زودی ها از دست تربیت یافتگان غرب خلاص شویم؛ با تأسف باید گفت افرادی که در سال های گذشته بانی اصلاح دانشگاه شدند خودشان غرق در تفکرات کفرآمیز غربی بودند.

وی انقلاب اسلامی ایران را ضربه ای به هیمنه تفکرات غربی دانست و گفت: افرادی مانند آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح جزو کسانی بودند که در حوزه علمیه به خواست رهبری لبیک گفتند و با رد نظریات غربی ضربه ای به پیکره دو هزار و 500 ساله این تفکرات زدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار