خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی نامه ای به مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی خواستار منع تصویب طرح دوفوریتی مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۹۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی نامه ای به مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی خواستار منع تصویب طرح دوفوریتی مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی شد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:


بسمه تعالی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، احتراما با عنایت به تقدیم طرحی دو فوریتی مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی از جانب برخی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر خود لازم دیدیم تا با بیان نکاتی از بطن جامعه دانشجویی علوم پزشکی دیدگاه خود را به استحضار شما عزیزان برسانیم.

۱)پر واضح است نظام سلامت کارآمد لازمه رشد سلامت کلی جامعه می باشد و این کارآمدی صرفا در افزایش تعداد پزشکان نبوده و نیست و مهمتر از آن تقویت سیستم مدیریتی و سازماندهی نیروی کار درمانی در اقصی نقاط میهن عزیزمان می باشد و با توجه به اظهار نظر اخیر وزیر محترم بهداشت مشکل اصلی کمبود نیروی درمانی در مناطق محروم، توزیع نامناسب پزشکان می باشد.

۲)با توجه به افزایش ظرفیت ورودی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های دولتی از سال ۱۳۹۶_۱۳۸۸ (پزشکی101%، دندانپزشکی112%، داروسازی105%، پرستاری 82% و مامایی  16%) اوضاع آموزشی این رشته ها در اکثر دانشگاه های کشور در حال حاضر چندان مساعد نیست و با عنایت به نقشه راه درمان 1404پیش بینی شده در شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،
تا چند سال آینده نه تنها کمبودی در این حوزه نخواهد بود بلکه با ازدیاد نیروی کار درمانی نیز روبه رو خواهیم بود.

۳)مسلما افزایش ناگهانی تعداد دانشجویان بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم و زیر ساخت های مورد نیاز، عملی هیجانی و همراه با تبعات نه چندان مناسبی که در آینده ای نزدیک گریبانگیر سلامت جامعه خواهد شد.

در پایان تیم تحلیلی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مخالفت صریح خود را با اجرایی شدن این طرح در بازه زمانی کنونی اعلام میدارد وار شما نمایندگان مومن و انقلابی استان تقاضا داریم این مشکلات مهم را با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درمیان بگذارید و تمام قد مانع از تصویب این طرح خسارت بار شوید.

با تشکر

قائد یوسفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها