برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران استان لرستان

به مناسبت روز خبرنگار مراسم بزرگداشت و تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا ،ایسنا،تسنیم،فارس و مهر استان لرستان در مدیریت شعب برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۶۴۵۰۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار و خیر مقدم به حاضرین روز خبرنگار را روز کسانی دانست که از جان طالب حقیقت اند کسانی که حقیقت را برتر از مصلحت و اخلاق و شرافت انسانی و حرفه ای را برتر از منافع و مصالح شخصی و گروهی می دانند و با رعایت امانت و صداقت ،در کار روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تشنه حقیقت و صداقت می کوشند .

وی اضافه کرد 17 مرداد ماه هر سال یاد آور همت تلاش مجدانه اهالی قلم در حرفه شریف خبرنگاری و تحقق رسالت سترگ آگاهی بخشی به جامعه است .هر خبری که نوشته می شود ،چراغی در شبستان حیات فردی و وجدان جمعی جامعه افروخته می شود تا واقعیت ،یعنی تصویر شفاف درستی ها و راستی ها و کژی هاو ناراستی ها ،بیشتر و بهتر در دیدرس و قضاوت مخاطبان قرار گیرد .

مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار کشورمان که از خطه شهید پرور لرستان پا به عرصه خبرنگاری نهاد و در سال 1377 در افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف به فیض شهادت رسیدند را فرصتی دانست تا از خبرنگاران پرتلاش عرصه اطلاع رسانی تقدیر و تشکر به عمل آید .وی همچنین با توجه به اینکه شهید صارمی از شهدای دیار شهید پرور لرستان محسوب شده و مایه افتخار استان و اهالی رسانه در این دیار میباشد متذکر شد این وظیفه سازمان ها ونهادهای استان را چند برابر میکند تا ضمن بزرگداشت مقام این شهید عزیز رسانه از هم کیشان و همکاران این خبرنگار عزیز بصورت ویژه تجلیل و قدردانی به عمل آید و از هیچ کوشش و تلاشی در جهت همکاری با اصحاب رسانه کوتاهی نشود.

در ادامه داریوش عالی پور معاون مدیر شعب استان لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه از زحمات شبانه روزی و خالصانه خبرنگاران خصوصا خبرنگاران خبرگزاری های لرستان که در حادثه سیل سال جاری با تلاش و کوشش شبانه روزی خود در اولین ساعات وقوع حادثه و حضور در مناطق سیل زده باعث انعکاس اخبار ،کمبود ها و نشان دادن عمق وقوع حادثه شدند و اظهار کرد همت جمعی و کمک های نوع دوستانه همه ملت بزرگ و نوع دوست ایران که به سمت مناطق سیل زده گسیل شد حاصل تلاش شما در انعکاس همه ابعاد و خسارات سیل به مردم این استان بود .

معاون مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان از خبرگزاری ها خواست تا با انعکاس فعالیت های سازمان ها و نهادهای همکار با قرارگاه سازندگی سیل نسبت به اطلاع رسانی بیشتر در خصوص اقدامات جهادی این سازمان ها مردم را در جریان امور قراردهید به عنوان مثال بانک مسکن بعد از وقوع سیل در کوتاه ترین زمان توانست همه تسهیلات تکلیفی سیل زدگان را با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان خود به مردم آسیب دیده پرداخت نماید .

در ادامه این نشست محمد علیدوستی مدیر مسوول خبرگزاری ایرنا در استان لرستان ضمن تشکر از دعوت بانک مسکن از اهالی خبر روز خبرنگار را یادآور رشادت ها و از جان گذشتگی های خبرنگاران در راه دست یابی به حقیقت دانست و شهید صارمی را به عنوان نمونه بارز و باعث افتخار اهالی رسانه خصوصاً خبرنگاران هم استانی وی دانست .

مدیر مسوول خبرگزاری ایرنا از بانک مسکن به خاطر برگزاری این مراسم و نگاه متفاوت این بانک به خبرگزاری ها تشکر کرد و گفت با اینکه خبرگزاری ها در طول سال کمترین مراوده و تعامل را با بانکها به خاطر بحث نهاد مالی بودن و امکان تبلیغاتی بودن انعکاس اخبار در آنها وجود دارد اما این نگاه حرفه ایی و مسوولانه بانک مسکن به خبرنگاران و خبرگزاری ها برای خود ما بسیار جالب و شایسته سپاسگزاری بود. وی گفت بنده به شخصه اعتقاد دارم هرگاه کاری در جهت جلب رضایت مردم و برای مردم انجام شود حتماً باید انعکاس پیدا کند و فرقی نمیکند این کار و حرکت در چه سازمانی صورت گیرد وی بانک مسکن را به عنوان یک بانک دولتی که در جهت نیل به اهداف نظام و رفاه مردم گام برمی دارد بانکی مردم نهاد و در خدمت آحاد جامعه دانست و انعکاس اخبار و تلاش های این بانک را در خدمت رسانی به مردم وظیفه خود و اهالی رسانه دانست .

ابراهیم شریفی مدیر مسوول خبرگزاری ایسنا ضمن تشکراز دعوت و تجلیل از خبرنگاران توسط بانک مسکن گفت نود و هشت درصد کار خبر در کشور توسط خبرگزاری ها صورت می پذیرد وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اخبار را امید بخش مخابره کنید پرداخت و گفت بانک مسکن جزو سازمان هایی است که حوزه کاری بسیار گسترده ای دارد. در بحث سیل بانک مسکن در استان لرستان سنگ تمام گذاشت و کمک بسیار شایانی در بازسازی مناطق سیل زده کرد .

فاطمه حسینی مدیر مسوول خبرگزاری مهر در استان لرستان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به همکاران خود و همچنین تشکر از مدیریت بانک مسکن استان لرستان بابت دعوت از خبرنگاران گفت باید این نشست را به فال نیک گرفت و دلایل ارتباط کم رنگ بانکها با خبرگزاری ها را موشکافی کرد. وی افزود بانکها با اینکه حجم کار بسیار بالایی دارند ولی متاسفانه در صدر اخبار نیستند و برگزاری اینگونه نشست ها و جلسات می تواند این مشکل را حل نماید .

بهزاد سلاحورزی سردبیر خبر گزاری ایرنا ضمن تشکر از دعوت و برگزاری جلسه تجلیل از خبرنگاران بانک مسکن و همچنین از روابط عمومی بانک مسکن بابت ایجاد فضای جدید و تغییر رویکرد بسیار ارزشمند در بحث ایجاد روابط با منابع مادر و اصلی خبررسانی که همان خبرگزاری ها می باشد این تغییر رویکرد را حاصل سواد بسیار بالای رسانه ای مدیران ارشد بانک در استان و همکاران روابط عمومی دانست .

مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در پایان این نشست گرم و صمیمی با اهداء گل و لوح تقدیراز زحمات و تلاش بی وقفه خبرنگاران در امر اطلاع رسانی و خبر تقدیر کرد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار