رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت‌:‌ این دستفروش‌ها کتاب‌های نو و داغ بازار را با ۷۰ درصد تخفیف مقابل کتابفروشی که میلیاردها سرمایه‌اش را وقف کتاب کرده است،‌ بفروش می‌رسانند،‌ چرا؟
کد خبر: ۹۱۶۴۷۲۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگوبا خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تلاش برای جمع آوری بساط دستفروشی‌های کتاب در خیابان انقلاب گفت: هم ما تاکنون تلاش‌هایی در این زمینه داشتیم و هم شهرداری همکاری‌هایی با ما داشته است. اما دیدگاه‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که عده‌ای از این دستفروش‌ها بیش از 40 سال است که فعالیت می‌کنند و کتاب‌های دست دوم قدیمی را می‌فروشند که کارشان هم قانونی است. اما باید در نظر گرفت که این افراد بیشتر از انگشتان یک دست هم نمی‌شوند.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ما شبکه گسترده‌ای است که وجود دارد و به شکل گسترده این اقدام را انجام می‌دهد و عمده کتاب‌هایش نیز کتاب‌های قاچاق است.ساماندهی این دستفروش‌ها باید به گونه‌ای باشد که صدمه به کتابفروشی‌ها وارد نشود. ما به هزار علت یک کتابفروشی را تعطیل می‌کنیم آن وقت بساط دستفروشی راه می‌اندازیم این سیاست اشتباهی است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود:  وقتی دستفروش کتاب نو می‌فروشد‌، کتابی که پشت ویترین کتابفروشی در چند قدمی آن دستفروش عرضه شده است،‌ چرا نباید جمع‌آوری شود؟ متاسفانه دستفروشان کتاب در انقلاب در جلوی کتابفروشی‌ها کتاب‌های نو و داغ بازار را می‌فروشند و هیچ قاعده و کنترلی هم برای فعالیتشان وجود ندارد. پس ساماندهی یعنی جمع‌آوری بساط این دستفروشان.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تهران زیر بار جمع‌آوری این بساط‌ها نمی‌رود‌، گفت:‌ اینگونه نیست که شهرداری نخواهد زیر بار جمع‌آوری برود‌، جریان اندکی پیچیده است،‌ این موضوع ساده به مرور آنقدر پیچیده شده است که براحتی قابل رفع نیست.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ من به شخصه اصلا با فعالیت دستفروشان مولافق نیستم‌، وقتی یک نفر یک مغازه چند میلیارد تومانی را صرف فروختن کتاب کرده است،‌ چرا باید اجازه دهیم که یک دستفروش کتاب را با 70 درصد تخفیف مقابل آن مغازه بفروش برساند.

ارسال نظرات