معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خبر داد:
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت :با همکاری بنیاد خیریه محسنی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و با همکاری و پشتیبانی معاونت محترم عمرانی استانداری مرکزی خانه تاریخی حاج آقا محسن اراکی احیاء می گردد.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۰۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی محسن کریمی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی  در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود : در جلسه ای که در محل خانه تاریخی حاج آقا محسن برگزار گردید مقرر شد بنیاد خیریه محسنی ضمن استقرار دفتر پیگیری امور مربوط به امور فنی و حقوقی خانه تاریخی مذکور نسبت به تهیه طرح مرمت و احیاء ؛ جهت بنای تاریخی مورد نظر اقدام نماید .

وی بیان داشت : طرح تهیه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت تائید با همکاری و مشارکت دستگاه های ذیربط طرح مرمت اجرا خواهد شد.

کریمی ادامه داد : خانه تاریخی حاج آقا محسن از بناهای تاریخی منحصر بفرد در نوع خانه های تاریخی در سطح کشور می باشد که با وسعت حدود 5 هزار مترمربع و دارابودن یک حیاط مرکزی و 5 حیاط اختصاصی جهت هر یک از بخش های مجموعه از زیباترین و مهمترین خانه های تاریخی محسوب می شود .

در حال حاضر حیاط ضلع شمال غربی بنا توسط اداره کل میراث فرهنگی در دست مرمت قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات