نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به اهمیت بحث مهدویت در غدیر اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر در راستای بحث ولایت به موضوع مهدویت هم پرداخته و چندین بار از حضرت مهدی (عج) در این خطبه نام‌برده شده است که همین امر لزوم پرداختن به رابطه غدیر و مهدویت را قوت می‌بخشد.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۵۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت با محوریت عید سعید غدیر و تکریم روز جهانی مسجد به ریاست نماینده ولی‌فقیه در البرز و با حضور ائمه جمعه و مسئولان استانی در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عید ولایت از بزرگ‌ترین اعیاد است، بیان داشت: مسئله ولایت و امامت اساس کار نظام خلقت است، لذا رسول خدا -صلی‌الله علیه و اله و سلم- در روزهای پایانی عمر مأمور به تتمیم امر ولایت شدند.

وی در خصوص حدیث غدیر اظهار داشت: حدیث غدیر حدیثی است که ۱۲۰ هزار شاهد دارد و اساس ولایت را تثبیت می‌کند نه صرفاً ولایت امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به اهمیت بحث مهدویت در غدیر اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر در راستای بحث ولایت به موضوع مهدویت هم پرداخته و چندین بار از حضرت مهدی -علیه‌السلام- در این خطبه نام‌برده شده است که همین امر لزوم پرداختن به رابطه غدیر و مهدویت را قوت می‌بخشد.

آیت‌الله حسینی همدانی به جهت‌دار شدن برنامه‌ها و مراسمات تأکید کرد و گفت: مسئله غدیر ظاهر و باطنی داردکه اطعام، برگزاری جشن‌ها و آذین‌بندی شهر، از ظواهر این عید بزرگ است که به جد باید به آن پرداخته شود.

وی در خصوص پرداختن به باطن عید غدیر، افزود: در طول تاریخ اسلام، جامعه انسانی از روش مدیریتی و حاکمیتی اهل‌بیت محروم بودند. لذا بر محتوای غدیر که مسئله ولایت است در طول سال و در این ایام، به خصوصه باید پرداخت.

امام‌جمعه کرج در ادامه گفت: انواع پیمان‌ها در خطبه غدیر توسط رسول خدا از مردم گرفته‌شده که یکی از آن‌ها رساندن این خطبه، نسل به نسل الی یوم القیامه است؛ که البته در این زمان بخش عمده‌ای از آن بر عهده آموزش‌وپرورش است.

آیت‌الله حسینی همدانی بر توجه به مفهوم ولایت تأکید کرد و اظهار داشت: شیعیان در مقام بیان، بر معنا و محتوای واژه ولایت در عبارت «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» معتقد به بحث حکومت‌اند؛ اما متأسفانه در مقام عمل به روش اهل سنت ولایت را محدود به محبت می‌کنند و اصل آن را ترویج نمی‌کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: ولایت، ولایت مطلقه الهیه است که حکومت دینی و اجرای حدود الهی مظهر آن است که از این مطلب نباید غافل شد و باید جلسات تبیینی و تشریحی برای آن برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در راستای طرح و برنامه‌های دهه ولایت اظهار داشت: همدلی بین مردم، سرمایه اجتماعی است و باید به آن افزوده کرد که در همین راستا، عقد اخوت اتفاق نیکویی است که در روز عید غدیر خوب است واقع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بر خطبه‌خوانی در دهه ولایت تأکید کرد و گفت: برای آشنایی با محتوای خطبه غدیر مناسب است که در مساجد به خطبه‌خوانی در روزها و شب‌های متوالی پرداخته شود.

وی در خصوص برنامه‌های روز جهانی مسجد، اظهار داشت: در گرامیداشت این روز ان‌شاءالله سعی داریم که در کنار ائمه جماعات، از خادمین نمونه و هیئت امناء مساجد نیز تقدیر به عمل‌آوریم.

ارسال نظرات