رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا درپاسخ به انتقادات درباره گرانی کاغذهای تولید داخل گفت:حمایت نکردیم تولید داخلی ضعیف شد و به ۵ درصد رسید.اکنون سرمایه‌در گردشی برای تولید بالا و پاینی آمدن قیمت وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۹۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس سندیکای فروشندگان کاغذ و مقوا  با انتقاد از عدم حمایت‌های به موقع از تولیدکنندگان داخلی کاغذ گفت:  آن زمان که تولیدکنندگان داخلی بدنبال حمایت از تولید بودند،‌ به واردات کاغذ بها داده شد. اکنون اما تولید داخلی دیگر یارای رقابت با واردات را ندارد.

وی با اشاره به حمایت ارزی از واردات مواد اولیه تولد گفت: دولت مبلغ بسیار بسیار ناچیزی را برای واردات خمیر و مواد اولیه کاغذ اختصاص داد که تنها برای کاغذ تحریر و روزنامه بود‌، البته دولت بدون حساب و کتاب و بدون مشورت با تشکل‌ها اینگونه اقدامات را انجام داده است و یکی از دلایل اینکه بخشی از ارز‌ها مشخص نیست سر از کجا در آورده است،‌ همین نکته است.

بیشتر بخوانید

روغنی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر گران کردن کاغذهای تولید داخل در بازار گفت:‌ تولید داخل نسبت به 3 سال گذشته بسیارکاهش یافته و در حد 5 تا 10 درصد رسیده است،‌ چون برای تولیدکننده داخلی صرف نمی‌کند که کاغذ تولید کند‌، از طرف دیگر هر چه ارز دولتی بود برای واردات دادیم. وقتی در اندازه کوچک تولید کاغذ دارد،‌ قیمت پایین صرف نمی‌کند و ناچار به افزایش قیمت است،‌ بنابراین توان رقابت با واردات را ندارد.

وی با نبود سرمایه در گردش در صنعت تولید کاغذ گفت:‌ اکثر تولیدکنندگان داخلی منابع مالی ندارند،‌ سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی 3 تا 4 برابر شده است. آن روزی که دوستان و مصرف کنندگان ما باید از تولید داخل حمایت می‌کردند نکردند و تولید ما روز به روز، رفته رفته دشوار شد، الان انتظار دارند که همه فشار را روی تولید داخل بگذاریم که شدنی نیست، در این شکی نیست که  تولید داخل باید در خدمت مصرف‌کنندگان باشد‌، اما ما حمایت نکردیم و تولید داخلی ضعیف شده است.

وی در پایان گفت:‌ اگر سرمایه در گردش ارائه شود،‌ تمام فرصت‌ها در اختیار واردات قرار نگیرد،‌ اکنون زمان ان است که تولید داخلی خودنمایی کند و وفور تولید را به رخ بکشد.

ارسال نظرات