خبرهای داغ:
معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان گفت: برای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در محله‌ها باید هیأت‌های امر به معروف را فعال کنیم و در این هیأت‌ها از افراد با انگیزه استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۵۲۱۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

هیأت‌های امر به معروف را باید در محله‌ها فعال کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صادق نظری در جلسه توجیهی مسئولین اجتماعی پایگاه‌های مقاومت حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: وظیفه مسئولین اجتماعی این است که آسیب‌ها را شناسایی و به فرصت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه این آسیب‌ها شامل اعتیاد، طلاق و.... است، ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های آسیب‌های اجتماعی یک جامعه تعدد بالای پرونده‌ها و زندانیان است.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه معتاد مریض است و مجرم نیست، تصریح کرد: نگاه به اعتیاد نگاه به بیماری است نه مجرم و اگر مسئولین بخواهند دراین فضا قرار بگیرند و کارانجام دهند باید خیلی دقیق ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: اگر مسئولین بخواهند برای محله کاری انجام دهند در مرحله اول باید آسیب محله و فرصت‌ها را شناسایی کنند و سپس طراحی عملیات و نظارت بر حسن اجرای عملیات داشته باشند.

نظری عنوان کرد: در این زمینه ما باید هیأت‌های امر به معروف را فعال کنیم و در این هیأت‌ها از افراد با انگیزه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی این هیأت‌ها این است که محله پاک ایجاد کنیم و محل رجوع بانوان محل باشد به طوری که بانوان هر مشکلی داشته باشند به این هیأت مراجعه کنند.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان افزود: این هیأت زمانی شکل می‌گیرد که به مردم خدمات ارائه شود و ایجاد اعتماد باشد.

وی با بیان اینکه مسئولین اجتماعی باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، گفت: در معاونت اجتماعی کار باید برای همه اقشار باشد، خدمات داخل مسجد مانند قرارگاه ولیعصر طوری باشد که مردم به فضای مسجد نزدیک باشند و برنامه‌ها مانند برگزاری نشست روشنگری و... بیرون از مسجد برگزار شود.

 

ارسال نظرات