خبرهای داغ:
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده برنامه ftth، سرویس VDSL و تلفن ثابت در سطح استان توسعه پیدا کند و تمرکز استان بیشتر برای توسعه سند ftth است.
کد خبر: ۹۱۶۵۲۶۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، چنگیز نوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار خط تلفن ثابت در مناطق مختلف این استان به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سال جاری توسعه ftth روستایی است و تاکنون ۵۰۰ مشترک ثبت نام کرده اند، افزود: هم اکنون زیرساخت‌های توسعه فیبر نوری در منازل، شرکت‌ها، واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی فراهم شده تا از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است برنامه ftth، سرویس VDSL و تلفن ثابت در سطح استان توسعه پیدا کند و تمرکز استان بیشتر برای توسعه سند راهبرد ftth است و هم‌اکنون هفت شهر استان از جمله، ارومیه، بازرگان، ماکو، خوی، میاندوآب، بوکان و مهاباد از این سرویس بهره برده و بیش از دو هزار مشترک از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، شبکه دسترسی بر پایه فیبر نوری ftth در شهرستان‌های  پیرانشهر، سردشت، سلماس و نقده بر اساس شاخص‌های تعریف شده و در اولویت دوم قرار دارد و پروژه این سرویس در این شهرستان‌ها آغاز شده است.

نوری اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومان در بخش های انتقال، دیتا، سوئیچ، توسعه روستایی، فیبر و زیرساخت افتتاح و همچنین به مناسبت گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز جهانی مخابرات نیز ۶۸ پروژه دیگر با اعتبار دو میلیارد تومان در حوزه زیرساخت به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه روستایی جز اولویت‌های شرکت مخابرات است، عنوان کرد: در همین راستا ۱۰۰ کیلومتر پروژه فیبر برای استان تعریف شده است و شرکت براساس تعهد پروانه‌ای که دارد توسعه تلفن روستایی جز تعهدات، شرکت مخابرات ایران نیست اما بر اساس مشترکانی که شرکت پذیرفته و در قالب پروژه uso در تلاش هستیم ۱۰۰ کیلومتر فیبر با هدف بهبود کیفیت زیرساخت ارتباط روستایی در سطح استان اجرا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت جدید در استان بیان کرد: با شناسایی ۴۰ نقطه پر رفت و آمد استان مثل پارک‌ها، بیمارستان‌ها، محل گردشگری و توریستی استان و محل‌های تردد مسافران توانسته‌ایم پروژه پابلیک وای فای را اجرا کرده که این زمینه آذربایجان‌غربی جز استان‌های برتر بوده است و منتظر اخذ مجوز هستیم.

نوری تصریح کرد: این ظرفیت کمک خواهد کرد تا مسافرانی که وارد پارک جنگلی ارومیه و یا غار سهولان مهاباد می‌شوند با ADSL و پسورد خانگی با هزینه ADSL ثابت از خدمات دیتا استفاده کند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات