همایش تخصصی تبیین دکترین کلان فرهنگی باحضور کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام وسخنرانی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۷۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال وبختیاری ؛ سردار دکتر حسین محبی با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی سه شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب می باشند که توسط مقام معظم رهبری مطرح و تبیین شد.

 معاون فرهنگی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از همه جوانان را مخاطب خود قرار دادند چون این جوانان هستند که می بایست نقش آفرین گام دوم انقلاب باشند و با حرکت خود در چله دوم افتخار آفرینی نمایند.

دکتر حسین محبی اظهار کرد: خودسازی یک واژه عرفانی است و مقام معظم رهبری همانگونه که واژه های نظامی را وارد حوزه فرهنگی نمودند این بار هم با مطرح کردن واژه خودسازی در بیانیه گام دوم انقلاب در واقع این واژه را از حوزه اخلاق فردی به حیطه اخلاق اجتماعی و انقلابی انتقال دادند.

این مقام مسئول در بیان تبیین واژه جامعه پردازی و تمدن سازی ابراز داشت: در 40 سال ابتدایی انقلاب اسلامی بحث جامعه پردازی انقلاب محدود به کشور و نهایتا منطقه ای که در آن واقع شدیم می شد اما در چله دوم انقلاب مشکلات جهان مشکلات انقلاب اسلامی هم محسوب می شود و باید برای آن راهکار ارائه دهد.

وی افزود: در بحث تمدن سازی هم ، همه برنامه ریزی ها و  اقداماتی که برای ایجاد یک تمدن نیاز است می بایست صورت پذیرد.

سردار دکتر محبی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: کشور های دنیا در اوایل انقلاب اسلامی به دو بلوک شرق و غرب متکی بودند یا وابسته به امپریالیزم و سوسیالیسم بودند و این دو بلوک برای تقسیم کردن دنیا بین خودشان به توافق رسیدند اما انقلاب اسلامی به عنوان قلب سوم پا به عرصه جهان گذاشت، راه سعادت جامعه را عمل به فرامین الهی و پیاده سازی احکام خدا معرفی نمود.

وی افزود:در خلال جریانات جهانی رفته رفته کمونیزم از بین رفت و امروز دنیا شاهد دو قطب جهانی است یکی اسلام و دیگری غرب سیاسی، وتلاش ها باید به گونه ای باشد که در چله دوم انقلاب اسلامی دنیا زیر سیطره یک قطب و آن هم تمدین اسلامی قرارگیرد.

شایان ذکر است: مولودی خوانی،اجرای تواشیح توسط گروه هنری حب الحسین علیه السلام و تقدیم احکام فرهنگیان استان پایان بخش همایش تخصصی تبیین دکترین کلان فرهنگی در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات