خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان از اجرای ۴۹ برنامه با عنوان «علی(ع) وقف اسلام» به مناسبت عید سعید غدیرخم از به مدت هفت روز در هفت محله همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۱۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

اجرای ۴۹ برنامه با عنوان «علی(ع) وقف اسلام» در همدان/ بازسازی واقعه غدیر در باغ موزه دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و روز مقاومت اسلامی، اظهار داشت: سیاست سپاه و شهرستان براین است که بتواند از همه ظرفیت‌های موجود برای اعتلای فرهنگ اسلامی و شیعی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بنای ما براین بود که تعاون در هر کار خیر و نیکی داشته باشیم و هر اداره‌ای که از سپاه و بسیج درخواست داشت بتوانیم کمک کنیم، گفت: به کمک دستگاه‌های اجرایی و اداری و اصحاب رسانه این امر محقق می‌شود که هرجایی لازم به تعاون بود با دستگاه‌ها تعاون داشته باشیم و یاریگر دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در آستانه دهه ولایت و امامت برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: یکی ازآسیب‌هایی که ما در مناسبت‌های ملی و مذهبی داریم عاطفی‌زدگی برنامه‌ها است که به حوزه جانبی کمتر توجه می‌کنیم.

بقایی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها از ۲۶ مرداد تا یکم شهریور ماه به مدت هفت روز در هفت محله به مناسبت عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود و در مجموع در این هفت روز ۴۹ برنامه با عنوان «علی(ع) وقف اسلام» در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علت انتخاب این عنوان این بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند «بسیجی یعنی علی که همه وجودش وقف اسلام بود»، تصریح کرد: اگر قرار است در همه جا ایفای نقش کند و بسیج در حوزه اجتماعی مدرن، شادی را در دستگاه خود قرار دهد ما باید چند وجهی پیش برویم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: برنامه «حضرت علی(ع) وقف اسلام» در کوی منوچهری، کوی ولیعصر، کوی کوثر، کوی فرهنگیان، شهرک شهید مدنی، شهرک شهید بهشتی و کوی اعتمادیه با مشارکت فعالان فرهنگی محل انجام می‌شود و پیش‌بینی شده از ظرفیت بوستان‌های محلی، مدارس، حسینیه‌ها و مراکز درمانی محل نیز استفاده شود.

وی به ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و گفت: میزخدمت با کمک فرمانداری مدیران دستگاه‌های اجرایی در این هفت محله برگزار می‌شود و تقاضاها پیشتر توسط پایگاه‌های محل احصاء شده و در میز خدمت ارائه می‌شود.

بقایی ابرازداشت: اکران فیلم در حسینیه‌ها، مساجد، مدارس و حتی نانوایی‌ها، انبان مولا از برنامه‌های خدماتی و جهادی، توزیع بسته‌های حمایتی توسط خیرین محلی، بسیج، بهزیستی و کمیته امداد، برنامه‌های مشاوره و ویزیت رایگان توسط پزشکان فوق تخصص و مشاورین از بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات در مورد مسائل دینی، تربیتی، مشاوره و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های ورزشی و بومی محلی در بوستان‌های محل، اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های طناب‌کشی، دارت، هفت‌سنگ، لی لی و چوب‌کشی در راستای احیای ورزش‌های محلی، نشست‌های بصیرتی با موضاعت سیاسی، انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات و تبیین موضوع غدیر، برگزاری جنگ شادی، نمایش خیابانی، مولودی‌خوانی و اجرای نمایش با کمک کانون پرورش فکری نیز در این ایام برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه متولی این کار بسیجیان و فعالان فرهنگی مذهبی محلات هستند، یادآور شد: ما به عنوان ستاد پشتیبانی در خدمت ادارات هستیم که بتوانیم این ظرفیت خوب را رسانه‌ای کنیم.

وی با بیان اینکه برای عید غدیر نیز بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است، گفت: 30 مرداد روز جهانی مسجد است که برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که در مساجد امام علی(ع) در پردیس، حضرت رسول(ص) در فقیره، مسجد ولایت در چمران و خاتم الانبیاء در اعتمادیه برگزار می‌شود.

بقایی با اشاره به برگزاری اختتامیه مسابقات ورزشی در شهرک فرهنگیان گفت: در کوی کوثر رشته فوتسال و در اعتمادیه نیز مسابقات دارت و طناب کشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با سینما کانون و میراث فرهنگی هماهنگ شده که روزانه ۲۰۰ نفر از محلات را پذیرا باشند و بازدید از آثار باستانی داشته باشند و در فضای مجازی نیز توییت‌های با هشتگ‌های «علی وقف اسلام» و «من مسجدی‌ام» انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص بازسازی واقعه غدیر تصریح کرد: این برنامه روز ۲۹ مرداد ماه مصادف با عید سعید غدیرخم در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود که شامل برنامه نمایشی با حضور مردم و اجرای گروه‌های نمایش بسیجی همدان، خطبه خوانی و ... بوده و از ساعت ۱۸برگزار می‌شود که از تمام علاقمندان دعوت می‌شود در این برنامه شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات