خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: راهبردی که در مقابله با دشمنان و سلطه گران در روایات و تاریخ وجود دارد راهبرد مقاومت فعال با دو شاخصه ایمان و مقاومت فعالانه همراه با ثبات قدم است.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۳۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
راهبرد مقابله با دشمنان مقاومت فعال استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی درآیبن تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با خیرمقدم به همه حاضرین در جلسه و تبریک اعیاد و روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: روز مقاومت اسلامی به جهت حماسه حزب الله لبنان در مقاومت ۳۳ روزه رقم زد اتفاق افتاد و پیروزی حزب الله لبنان ساعت شد برخی معادلات منطقه به هم بریزد.
وی با بیان اینکه واژه مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبلور و برکات فراوانی داشت و بسیاری از توطئه های دشمنان را بر ملا کرد افزود: دشمنان در لبنان تلاش داشتند به اهداف خود در طرح خاورمیانه جدید برسند و همه منطقه را در تقسیمات جغرافیایی جدید کوچک کنند و نهایتا اسرائیل را به عنوان قدرت اول منطقه مطرح کنند اما در گام اول با اقدام جانانه حزب الله لبنان متوقف شد.
وی با بیان اینکه البته این راهبرد آنهاست در منطقه و تولید داعش و اتفاقات در سوریه و عراق برای این است گفت: راهبردی که در مقابله با دشمنان و سلطه گران در روایات و تاریخ وجود دارد که راهبرد مقامت فعال است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: مقدمه نصرت الهی مقاومت است و توصیه خدا به پیامبر برای مواجه با دشمنان راهبرد مقاومت است و توصیه خداوند به مومنان هم مقاومت است و ذکر و یاد خداست.
وی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی تجربه کردیم که هر جا مقاومت کردیم موفق شدیم و حضرت امام راحل راهبرد اساسی را که معرفی کردند مقاومت است.
دامغانی با اشاره به دو شاخصه مقاومت گفت: مقاومت اول برخاسته از ایمان و در مسیر الهی است و دوم مقاومت منفعلانه نیست و فعالانه است و ثبات قدم دارد و جهاد و تلاش است.
وی با اشاره به مقاومت در دوران دفاع مقدس و آثار و برکات آن و امنیت پایداری که ایجاد کرد افزود: این پیشرفت ها نتایج ذاتی مقاومت است و این سنت خداست.
دامغانی با بیان اینکه سازش و تسلیم اثری جز خاری و ذلت ندارد و در کشورهای منطقه ما این را دیدیم اظهار کرد: با مقاومت ما شاهد هستیم در منطقه حزب الله لبنان عزیز شد و یک قدرت منطقه ای و عامل تاثیرگذار منطقه ای گردید و برعکس نتیجه این جنگ افول قدرت نظامی رژیم صهیونیستی و عدم مشروعیت این رژیم بود.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان با اشاره به تحولات منطقه گفت: هر کجا در منطقه مقاومت بود کشورها عزیز شدند مانند انصارالله یمن که عزیز شد و این آثار مقاومت است که بیشتر از همه در منطقه ما ایرانی ها درک کردیم و راهبرد امام راحل این است.
وی با اشاره به تکلیف جامعه گفت: وحدت ملی و امید آور بودن و امید آور کردن به آینده و واقعیت صحنه را دیدن و ترویج گفتمان مقاومت در جامعه تکلیف امروز همه مردم و مسئولین است و آن چیزی که موفقیت را حاصل کرد نتیجه مقاومت با دو شاخصه برآمده از ایمان و مقاومت همراه با جهاد و تلاش است.
وی با اشاره به اجلاسیه و استقبال خوب مردم و تشکر از زحمات فرمانده ناحیه شاهرود گفت: ویژگی آقای عبیری حضور در پایگاه های بسیج بود و محبت ایشان که در ل پاسداران و بسیجیان نهادینه شد که از ویژگی های خوب ایشان است.
دامغانی با بیان اینکه اعلام نیاز تهران و مشکلات خانوادگی سبب جابه جایی آقای عبیری بود وگرنه ما از ایشان راضی بودیم افزود: آقای خوشقدم بی نسبت با شهرستان نیستند و عموی شهیدشان در شاهرود بودند و مدفون هستند و فرمانده موفق نواحی استان هستند و در جشنواره مالک اشتر هم موفق ترین فرمانده سپاه استان سمنان است و سوابق درخشانی دارند مانند آقای عبیری و آرزوی توفیق برای همه داریم و رسالت سپاه خدمت گذاری به مردم است که با همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم باید انجام شود و اجلاسیه نماد وحدت و هم افزایی شهرستان اتفاق افتاد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها