خبرهای داغ:
هفدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور به منظور ارزیابی صلاحیت بالینی پزشکان و دانشجویان پزشکی در مجموعه مهارتهای بالینی دانشکده علوم پزشکى دانشگاه آزاد اسلامى شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۳۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، هفدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
مسؤول برگزاری آزمون صلاحیت‌های بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص این آزمون گفت: این دوره هفدهمین دوره برگزاری آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور است که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌گردد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانست در ابتدای سال گذشته مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کند تاکنون مجری ۴ دوره این آزمون بوده است.
دکتر بهروز یحیایی تصریح کرد: پیش از این هم سه دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شده است که در ۲۵ مرداد ماه سال گذشته ۲۰ نفر و در آبان ماه سال گذشته ۲۳ نفر و در ۵ اردیبهشت ماه ۹۸ هم ۳۰ نفر در آزمون‌ها شرکت داشتند و در این دوره هم ۱۳ پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطر نشان کرد:"در برگزاری این آزمون که راس ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه ۹۸ در مجموعه مهارت بالینی (skill lab) دانشکده علوم پزشکی واحد و با حضور نماینده و ناظر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آقای علی ابراهیمی فخار شروع شد ۱۲ نفر استاد آزمونگر، ۴ بیمارنما و ۱۳ نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند. "
متخصص علوم تشریحی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شرط شرکت در آزمون را اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن ۶ ماه از شروع دوره کارآموزی عنوان کرد و افزود:"آزمون صلاحیت بالینی، آزمونی عملی است که به روش ساختارمند و با تاکید بر مهارت‌های ارتباطی، تصمیم گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت‌های عملی تشخیصی درمانی برگزار می‌گردد. "
مدیر گروه علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص هدف از برگزاری این آزمون گفت: "هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش آموختگان دکتری پزشکی عمومی است. "
رئیس تنها مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک پزشکی در کشور در تشریح لزوم شرکت دانشجویان و دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی در این آزمون تصریح کرد: "آزمون صلاحیت بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود و شرکت و کسب نمره لازم در این آزمون جهت فارغ التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و همچنین شرکت در امتحانات دوره تخصص ضروری است. در ضمن این آزمون فاقد نمره است و نتایج آن به صورت رد یا قبول شرکت کننده به وی اعلام می‌شود و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد. "
لازم به ذکر است آزمون مهارت‌های عملی بالینی به صورت همزمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت در مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جزو معدود دانشگاه‌های کشور است که این آزمون در آن برگزار می‌گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها