خبرهای داغ:
زبیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در زمان وقوع سیل، گروه های جهادی در استان خوزستان با ایجاد و تحکیم سیل بندها نقش بسیار موثری در کنترل سییلاب و کاهش خسارت ها داشتند.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۷۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

سرهنگ پاسدار یونس زبیدی در گفتگو با بسیج اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیل اخیر امسال در خوزستان تاکنون، بیش از 2250 جهادگر بسیجی در قالب 150 گروه، به امدادرسانی مردم سیل زده شتافتند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 10 قرارگاه جهادی در مناطق مختلف استان استقرار دارند، افزود: علاوه بر این تعداد، حدود 150 گروه جهادی دیگر از استانهای تهران، البرز، فارس، هرمزگان و کرمان نیز به عنوان سپاه های استانی معین مشغول خدمت به مردم مناطق محروم در خوزستان هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان عنوان کرد: پس از برآوردهای اولیه از خسارت های سیل اخیر، فرآیند بازسازی به سرعت آغاز شد که در این زمینه تاکنون 550 دستگاه منزل مسکونی که نیاز به تعمیرات داشتند، تکمیل شده و 230 منزل دیگر در مراحل ساخت و بازسازی مجدد هستند.

زبیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در زمان وقوع سیل، گروه های جهادی در استان خوزستان با ایجاد و تحکیم سیل بندها نقش بسیار موثری در کنترل سییلاب و کاهش خسارت ها داشتند.

وی در ادامه گفت: پس از دستور رهبر انقلاب و تاکیدات فرمانده سپاه خوزستان برای رسیدگی بیشتر به مناطق سیل زده استان، فعالیت های جهادی سپاه خوزستان با جدیت و سرعت بیشتری درحال انجام است و یکی از اولویت ها این مجموعه خدمت به مردم سیل زده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوزستان بیان داشت: رهبر انقلاب بر تبدیل گفتمان جهادی به عمومی تاکید داشتند و بر همین اساس ما از همه مردم شریف و نوع دوست خوزستان درخواست داریم که خود را به گروه های جهادی ما برسانند تا لذت کمک جهادی به محرومان را بچشند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های جهاد سازندگی سپاه خوزستان افزود: طی تفاهنامه ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شده است، در قالب طرح شهید کاظمی، تعداد 210 واحد مسکونی برای مددجویان در سطح استان توسط بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان احداث خواهد شد که از این تعداد 100 واحد تقریباً آماده بهره برداری هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان خوزستان گفت: در روستای احمدفداله از توابع شهرستان دزفول که یکی از مناطق محروم این استان به شمار می رود، پروژه هایی به ارزش 10 میلیارد تومان و در زمینه آب شرب، منازل مسکونی و جاده روستایی و... درحال انجام هستند.

زبیدی عنوان کرد: همچنین در منطقه محروم عین دو اهواز گروه های جهادی ما فعالیت های بسیار خوبی را آغاز کرده اند که از فعالیت ها می توان به تعمیر 70 واحد و احداث 20 واحد مسکونی دیگر در کنار برنامه های فرهنگی و بهداشتی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در مسجدسلیمان، گفت: گروه های جهادی سپاه خوزستان پس از وقوع زمین لرزه نیز در منطقه حاضر شدند و کار تعمیر و بازسازی 30 مدرسه آسیب دیده به آنها واگذار شد که از با همت جهادی بسیجی های ما، هر هفته 5 مدرسه تکمیل و تحویل داده می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها