مدیران اجرایی شناخت کافی از المان های شهری ندارند

رئیس کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان آذربایجان غربی گفت:مدیران اجرایی شناخت کافی از المان های شهری ندارند.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۵۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری  ، رئیس کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان آذربایجان غربی گفت:یكی از ساختارهای هویت بخش به سیمای کالبدی شهرهای تاریخی ایران، مجموعه ها و یادمانهای تاریخی است که به سبب خصوصیات کالبدی و نمادین خود و واقعه ها و حادثه های جاری در آن همواره هویت بخش بوده و مؤجد خاطرات فردی و جمعی در اذهان افراد و جامعه شهری است.

مهندس مرتضی خسرو نیا اظهار کرد:به رغم تعداد بالای مجسمه های شهری در سطح شهر ارومیه، دیده نشدن این المان های شهری مهمترین موضوعی است که باعث شده تا شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی این آثار هنری با آن کمترین ارتباط اجتماعی و هنری را برقرار کنند.
وی تصریح کرد:در واقع با توجه به اینکه در طول یک دهه اخیر هر چند مدیریت شهری تلاش کرد تا با همکاری هنرمندان بتواند حس هویت و تعلق خاطر را با بهره گیری از المان های شهری ارتقاء دهد، اما عدم شناخت کافی مدیران اجرایی در این حوزه از مفهوم جانمایی المان های شهری باعث شد تا ارومیه ای ها کمتر با این عناصر محیطی شهر خود ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار