در پی دامن زدن برخی رسانه‌های سودجو به خبر کذب انتشار نامه‌ای ازسوی رئیس سابق دستگاه قضا و نیز واکنش یکی از عالمان دینی کشور به آن، روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور ضمن درخواست همسویی‌های عدالت‌خواهانه، خواستار حلمِ انقلابی و پیشتازی جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۱۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن این نامه آمده است:

 

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور: همسویی‌های عدالت‌خواهانه، حلمِ انقلابی و پیشتازی جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم از نیازهای کنونی انقلاب اسلامی است.

 

بسم الله الرحمن الرحيم

«واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرّقوا» (آل عمران / ۱۰۳)

 

انقلاب اسلامي نوري بود که در ظلمتکدۀ مدرن تابيدن گرفت و خميني کبير(ره)؛ آن امام تمدّن‌ساز راهي را با استعانت از خداي قادر متعال گشود که آحاد جامعه‌ي ایمانی را در مسيري الهي به حرکت درآورد. در اين حرکت تمدّني، مؤمنان انقلابي با تولید رابطۀ امامت- امت در پرتو هدایت امام خميني(ره) به حرکت درآمده و خودسازي انقلابي را در بستر انقلاب اسلامي آغاز کردند. اين خودسازي انقلابي صبغه‌ي جمعي و جامعه­پرداز به خود گرفت و در طليعه‌ي قرن پانزدهم هجري ظرفيت‌هاي نهفته‌ي اسلام ناب را ابتدا در حوزه‌هاي علميه و به‌ويژه حوزه‌ي مبارک قم و در نسلي از شاگردان و همراهان امام خميني(ره) به صحنه آورده و جوشش اين چشمه‌ي زلال و حرکت‌آفرين به سرعت به ديگر شهرها، استان‌ها و بلکه به حوزه علميۀ نجف رسيد.

در اين ميان، کارنامه‌ي درخشاني که شاگردان و همفکران مجاهد امام خميني(ره) برجاي گذارده‌اند حاوي تجربه‌هاي درخشان و موجد ظرفيت‌هایي عظيم، طي چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامي به ويژه در ساحت حفظ انسجام و وحدت‌آفريني در ميان نيروهاي ارزشي و انقلابي است. اين ميراث درخشان انقلابي، محصول مشارکت جمعي و مجاهدت انقلابي دو سویۀ امّت و عالمانی است که در مسير انقلاب اسلامي همواره و مخلصانه اما با شيوه‌های مختلف تلاش کرده‌ تا از تنوّعِ سليقه‌ها و تفاوت تشخيص‌ها به تقويت ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامی بپردازند.

ايران اسلامي در ماه‌هاي اخير توانسته است بيش از پيش جلوه‌هاي اقتدار و صلابت انقلابي خود را در سطح منطقه و جهان به صحنه آورده و پيروزي نهضت مقاومت اسلامي را در سطح جهان به نمايش گذارد. اين‌ها همه مي‌تواند تحريک کننده‌ي احساس حسدآلود و مغضوبِ دشمناني باشد که همواره تلاش می­نمایند با اقسام عملیات­های روانی، وحدت جامعه‌ي اسلامي را تضعيف کنند. چنان‌که، انتشار نامه‌اي منسوب به يکي از شخصيت‌های نظام توسط برخي رسانه‌های مرموز و تکذيب آن از جانب دفتر ايشان و نیز واکنش ایشان به اظهارات یکی از عالمان نظام که در جمع سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم بیان شد، زمينه‌ي شکل‌گيري برخي گله‌گذاري‌ها در درون خانواده انقلاب را فراهم آورد. اما تجربه‌ي طولاني انقلاب اسلامی نشان ميی‌دهد که اين مسائل نمی‌تواند در مسير انقلاب اسلامی و سدّ آهنین ملّت و نظام امامت - امّت خللی وارد آورد.

بي‌ترديد، پيشکسوتان انقلابي و دلسوز چنان پخته و کارآزموده‌اند که مانع از استمرار برخي سوءتفاهم‌ها و توسعه‌ي گله‌گذاريی‌های فردی در ميان مسئولان و مردم شوند. در اين ميان، انتظار نيروهاي انقلابي از نقش‌آفرینی مؤثر جامعه‌ي محترم مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم به عنوان نهادی وحدت‌آفرين و پيشتاز انقلاب اسلامي، انتظاري طبيعي است. چنان‌که اين انتظار، برآمده از توانمندی و ظرفيت بالای اين نهاد انقلابی ـ حوزوي در منظر ملّی و فراملّی است. زیرا اين نهاد مؤثر همواره با محوريت شاگردان انقلابي امام خميني(ره) مظهر وحدت و همسويی در ميان نیروهای انقلاب اسلامی بوده است؛ نهادی باسابقه و با تجربه‌ در انقلاب اسلامي که توانسته است همواره تنوّع‌ها را در تجربه‌ي انقلابي و در چارچوب منويات و رهنمودهاي دو امامِ حکمت و مقاومت اسلامي، تبديل به فرصت‌ کرده و به عبور شخصيت‌ها از سليقه‌های گوناگون به سمت همسويي و حلمِ انقلابی مساعدت کند. چنان‌که، سهيم بودن همه نیروهای انقلاب و مسئولان در تقويت نهضت عظيم مقاومت و پیشرفت، مرهون همسويی ولايی آنان بوده و مقاومت انقلاب اسلامی چهل ساله نیز بر اين ظرفيت تاريخی ـ تمدّنی متّکی است.

در مجموع انتظار می­رود، تقويت خوش‌بيني متقابل میان آحاد شخصيت‌هاي مؤثر نظام بتواند به تقويت همسويي‌­های عدالت­‌طلبانه کمک کند. چنان‌که، دغدغه‌مندی بسياری از رجال و شخصيت‌ها در اين مسألۀ حادث نشان داد؛ ظرفيتی که انقلاب اسلامی برای همسويی ولايی در رابطۀ امّت- امامت ايجاد کرده، نعمتی بزرگ‌تر و فرصت‌آفرين‌­تر از مسائل جانبی در انقلاب اسلامی است.

رشد و سرافرازی روزافزون روحانیت اصیل و جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم را از خدای بزرگ مسئلت داریم.

 

دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور

ارسال نظرات