خبرهای داغ:
رژیم صهیونیستی شدیدترین تدابیر امنیتی را برای دور ماندن از حمله انتقام جویانه حزب الله ـ که پیش‌تر از سوی سیدحسن نصرالله وعده داده شد ـ به‌کار بسته بود؛ اما باز نتوانست از آن جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۲۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، برخلاف حملات رژیم صهیونیستی که در تاریکی شب صورت پذیرفت، عملیات حزب‌الله لبنان در روز روشن انجام شد و احتمالا از داخل مناطق اشغالی انجام شده که از دید صهیونیست‌ها دور مانده‌ است.

به این معنا که حزب الله به‌راحتی توانسته دشمن صهیونیستی را غافلگیر کند.

از طرفی بنیامین نتانیاهو که مدت‌ها بر روی نابود کردن تونل‌های حزب الله مانور داده بود، اینک خود را با واقعیت جدیدی مواجه می‌بیند. موقعیت جغرافیایی پایگاه نظامی هدف، این فرضیه را مطرح می‌کند که حزب الله نه‌تنها می‌تواند مناطق مرزی را هدف قرار دهد، بلکه قادر است سناریوی ورود به "الجلیل" را در صورت بالا گرفتن جنگ احتمالی، عملیاتی کند.

استفاده از سه موشک "کورنت" دور از چشم دیدبانان ارتش اشغالگر، پیام‌های متعددی دارد؛ چرا که اسرائیل شدیدترین تدابیر امنیتی را برای دور ماندن از حمله انتقام جویانه حزب الله ـ که پیش‌تر از سوی سیدحسن نصرالله وعده داده شد ـ به‌کار بسته بود؛ اما باز نتوانست از آن جلوگیری کند.

همانگونه که سیدحسن نصرالله اعلام کرده بود، عملیات حزب‌الله کاملا حساب شده خواهد بود. به این معنا که حزب الله به‌دنبال جنگ نیست اما اجازه نمی‌دهد دشمن صهیونیستی معادله درگیری مدنظر خود را اجرا کند.

حزب‌الله می‌توانست نیروهای امدادرسان ارتش صهیونیستی را نیز هدف قرار دهد، اما در چارچوب محاسبات خود عمل کرد.

دروغگویی نتانیاهو درباره اینکه این عملیات هیچ تلفاتی در بر نداشته است، با وجود انتشار عکس‌هایی از مجروحان این عملیات در رسانه‌های صهیونیستی، خود بیانگر این است که فضای داخلی اسرائیل در آستانه انتخابات به هیچ وجه آمادگی پذیرش تلفات و خسارات را ندارد و حزب‌الله در جنگ روانی هم توانسته است به اهداف مد نظر خود برسد.

 
 
منبع: جام نیوز
ارسال نظرات
پر بیننده ها