خبرهای داغ:
نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیرمستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۲۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

صحبت‌های روز گذشته رییس دستگاه قضا جرقه‌هایی از بابی تازه در یکی از سه قوه حاکمیتی نظام است. حجت‌الاسلام رئیسی در عین اینکه دست روی یکی از خواسته‌های اصلی افکار عمومی گذاشته؛ ولی درعین‌حال حساسیت لازم را هم دارد که این خواسته بر حق از مجرایی بر حق پیگیری شود تا هم هدف حق باشد و هم وسیله.

رییس دستگاه قضا روز گذشته در شورای عالی قضایی، در سخنانی که می‌توان آن را واکنشی تلویحی به بعضی اقداماتی دانست که این روزها با برچسب عدالت‌خواهی انجام می‌شود، اعلام کرد در مبارزه با فساد باید از افراط‌وتفریط پرهیز کرد. قاضی‌القضات جمهوری اسلامی درحالی‌که نفس پیگیری مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را محترم و مقدس می‌شمارد و زبان به نقد بی‌عملی می‌گشاید؛ ولی در همان حال، آن را وقتی درست و صحیح و اصولی می‌داند که از مجرای اصلی و قانونی خودش در دستگاه قضا و به دور از افراط‌وتفریط پیگیری شود:

«نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیرمستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند. اگر سندی وجود دارد، باید به دستگاه قضایی ارائه شود؛ زیرا اتهام‌زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود». این بدان معناست که عالی‌ترین مسوول قضایی، عدالت و عدالت‌خواهی را باریک‌راهی در میانه بی‌عملی از یک سو و های‌وهوی از سوی دیگر می‌داند؛ مسیرهایی که شاید در نگاه اول به‌شدت متنافر از یکدیگر باشند؛ اما در ذات و نتیجه، یکسان‌اند و هر دو، عدالت را به قربان‌گاه می‌برند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها