خبرهای داغ:
مجموعه دو جلدی ریاضی شاد نوشته هوشنگ شرقی از سوی انتشارات مدرسه منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۴۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  انتشارات مدرسه مجموعه دوجلدی کتاب «ریاضی شاد» معماها،‌ بازی‌ها و لطیفه‌های ریاضی نوشته هوشنگ شرقی را منتشر کرد.

این مجموعه دو جلدی با موضوع معماهای منطقی و سرگرمی و با هدف ایجاد علاقه ورغبت نسبتبه علم ریاضیات منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است:‌ ریاضی شاد و ریاضی دلپذیر شیوه‌ای در نگرش به ریاضیات است که به جذاب تر شدن آن کمک می‌کند. این جذابیت ها از طریق سرگرمی بازی‌ها پارادوکس‌ها لطیفه‌ها شعبده بازی و تردستی و کاریکاتورها ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید

برخی بر این باورند که علم ریاضیات جنبه‌های متنوعی ندارد و فقط آن رامجموعه‌ای از فرمول‌های معادله‌ای و محاسبه‌ای می‌دانند اما هوشنگ شرقی در دو جلد ریاضی شاد،‌ جنبه‌های متنوع ریاضیات را به نمایش در آورده است.

نویسنده در این کتاب علاوه بر این که ریاضیات را به شکل جذابتری ارائه می‌دهد تا حدودی علم ریاضی را آموزش نیز می‌دهد. نه به آن معنی که مسائل مدرسه را باز آموزی کند بلکه به صورت غیر مستقیم و جذاب. در بخش‌هایی از کتاب ، حکایت‌های خواندنی، فکاهیات و لطیفه‌های زندگی ریاضی‌دان‌ها نگاشته شده است که کتاب را خواندنی‌تر می‌کند.

«ریاضی شاد 1 و2 » به ترتیب در 108 و 144 صفحه و با قیمت 19000 و 23000 تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها