تفاوت ستاد امر به معروف با گشت ارشاد، مردمی بودن آن است

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف درگز گفت: تفاوت اصلی ستاد امر به معروف با فعالیت‌هایی همچون گشت ارشاد که در سال‌های گذشته انجام می‌شد، مردمی بودن این کار است؛ مردمی که نسبت به همشهریان خود دلسوز بوده و پیام آور مهربانی و طلایه داران معروف هستند.
کد خبر: ۹۱۷۱۶۹۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید علی سجادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به جایگاه امر به معروف در قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد: آیه ۱۰۴ سوره آل عمران و حداقل ده سوره دیگر قرآن به صراحت امر به معروف کنندگان را از افراد رستگار و عاقبت بخیر می‌دانند؛ همچنین از نگاه اهل بیت، سایر واجبات در مقابل امر به معروف همانند قطره‌ای در برابر دریا هستند.

وی افزود: از نظر قانون هم اصل هشتم قانون اساسی اشاره به موضوع امر به معروف دارد که متاسفانه دولت مردان در اجرا و به کارگیری آن تاکنون غافل بوده و باید پاسخگوی اجرایی نشدن آن باشند.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف درگز گفت: در حال حاضر شهرستان درگز به دو منطقه و ۷ ناحیه تقسیم شده که در مجموع ۱۴۰ نفر از آقایان و بانوان دغدغه‌مند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، مشغول سازماندهی و گذراندن دوره‌های آموزشی و در نهایت اخذ مدرک و آغاز فعالیت هستند.

سجادی تبیین کرد: تفاوت اصلی ستاد امر به معروف با فعالیت‌هایی همچون گشت ارشاد که در سال‌های گذشته انجام می‌شد، مردمی بودن این کار است؛ مردمی که نسبت به همشهریان خود دلسوز بوده و مطابق فرمایشات رهبری، پیام آور مهربانی و طلایه داران معروف هستند.

وی عنوان کرد: تیم‌های تذکر لسانی شهرستان شامل همه نوع قشری از جوانان گرفته تا کاسبان و کارمندان ادارت و طلاب حوزه علمیه می‌شوند؛ همین مساله هم سبب شده مردم حس بهتری نسبت به آمران به معروف داشته و نصیحت‌های آن‌ها را اگرچه در ظاهر بپذیرند.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف درگز ابراز کرد: از تیرماه سال جاری تاکنون موفق به برگزاری ۱۰ ماموریت در تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی شهرستان از جمله زو درونگر و چهلمیر شدیم که تقریبا ۵۰۰ مورد تذکر لسانی توسط آمران به معروف به گردشگران و همشهریان داده شده است.

سجادی سطح پایین دانش برخی مردم را یکی از دلایل ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: عده‌ای هستند که اطلاعات درستی از حریم خصوصی و قوانین شهروندی ندارند.

وی تاکید کرد: آمرین به معروف مورد حمایت قانون هستند و اگر خدای ناکرده شهروندی قصد تعرض و درگیری با آن‌ها را داشته باشد، دادستان به عنوان نماینده حقوقی ستاد امر به معروف به مساله ورود پیدا خواهد کرد؛ خوشبختانه اینگونه مسائل تاکنون در شهرستان پیش نیامده و انشالله پیش نخواهد آمد.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیزی که به خاطر خجالت و یا رفاقت و دوستی توان امر به معروف را نداشته، ولی در دل نسبت به انجام آن منکر ناراضی هستند می‌توانند با شماره ۴۶۲۲۷۰۷۵ تماس بگیرند تا تیم‌های تذکر لسانی این ستاد به محل آمده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها