خبرهای داغ:
مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه تشریح و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) باعث روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه می شود گفت: محرم و صفر بهترین فرصت برای روحانیون، مداحان و سخنرانان است تا تاریخ اسلام را با تاریخ امروز انقلاب تطبیق و تبلیغ کنند.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۲۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج، محمد رضا صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) همزمان با آغاز دهه اول محرم در بیرجند خبر داد و افزود: از نهم شهریور همزمان با آغاز ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) هر شب از ساعت 20  به مدت 10 شب با سخنرانی حجت الاسلام سلیمانی امیدی و مداحی حجت الاسلام امانتچی در حسینیه جماران برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 200 نقطه از استان خبر داد و افزود: این مراسم همزمان با سراسر کشور  15 شهریور مصادف با ششم محرم در اولین جمعه محرم با حضور سخنرانان و مداحان کشوری و با همکاری شعبه استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

صادق، از برگزاری همایش احلی من العسل به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در روز شنبه هفتم محرم ساعت 9 صبح خبر داد.

 وی راه افتادن خواهران در خیابانها به دنبال هیئت های عزاداری در روز عاشورا را یک آسیب برشمرد و خاطرنشان کرد: برای چندمین سال متوالی به منظور ساماندهی حضور بانوان درعزاداری، روز عاشورا ساعت 9 صبح همایش زینبیون ویژه خواهران در محل حسینیه جماران برگزار می شود.

 مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب با توطئه های مختلف سعی در نا امیدی و دلسرد کردن مردم از انقلاب اسلامی دارند، گفت: امید بخشی به مردم از اولویت های این ایام است لذا این ایام فرصت مناسبی است تا روحانیون و مبلغان دینی روحیه امید را در جامعه افزایش دهند.

وی، تطبیق نگرش و راه امام حسین(ع) با مسائل امروز کشور را از جمله اهداف  مراسم عزاداری در این ایام دانست و گفت:  برنامه های هیئات مذهبی باید به گونه ای باشد که اسلام سیاسی را معرفی کند خصوصا سخنرانان هیئت ها در این ایام اهداف امام حسین (ع) و یارانشان را برای مردم تبیین کنند.

مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه تشریح و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) باعث روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه می شود ، ادامه داد: محرم و صفر بهترین فرصت برای روحانیون، مداحان و سخنرانان است تا تاریخ اسلام را با تاریخ امروز انقلاب تطبیق و تبلیغ کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها