خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: با مشارکت فرهنگیان مرکز نیکوکاری در آموزش و پرورش استان قزوین تأسیس و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۷۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی در نشست با تعدادی از فرهنگیان بیان کرد: توسعه کمیته امداد در مرکز نیکوکاری رقم خواهد خورد بدین معنا که دیگر کمیته امداد امام (ره) به صورت اداری رشد نکرده بلکه حضور و گستره جغرافیایی این نهاد در تأسیس مراکز مردمی رقم خواهد خورد که مردمی هستند.


وی ادامه داد: موسس مرکز نیکوکاری شاید در نگاه اول از سوی کمیته امداد امام (ره) باشد ولی در واقع این مراکز بدون حضور امدادگران و تنها با حضور معتمدان محلی تشکیل شده و زمینه را برای ترویج کار خیر در محلات مختلف و اقشار گوناگون فراهم می کنند.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مرکز نیکوکاری در واقع کمیته امداد محله است اما این کمیته امداد محلی تنها یک تفاوت با دفاتر این نهاد دارد و آنهم این است که در مراکز نیکوکاری ضوابط اداری حاکم نیست.


وی خاطرنشان کرد: نبود ضوابط اداری در مراکز نیکوکاری موجب می شود تا فرایند کارها سرعت یافته و زمینه خدمت رسانی سریع تر فراهم شود ولی وجود افراد معتمد محلی و اتخاذ تصمیم های جمعی نیز به امانتداری و رعایت ضوابط شرعی در هزینه کردها منجر می شود.


فرهادی در خصوص اهداف مراکز نیکوکاری اظهارکرد: ارائه خدمت به نیازمندان در محل سکونت، تقویت همبستگی اجتماعی و همدردی عمومی، احیای حقوق همسایگی و احساس تعهد به یکدیگر، افزایش تکافل و توازن اجتماعی، گسترش ارتباطات بین مردم و محله، مدیریت بهینه و هم افزایی در منابع مردمی، مدیریت و توسعه خدمات داوطلبانه مردمی و ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی با رویکرد توانمندسازی از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.


وی توضیح داد: تقویت مسئولیت اجتماعی افراد در محله، مردمی شدن حمایت های اجتماعی، واگذاری امور رسیدگی به نیازمندان به مردم، بهره گیری از ظرفیت های عظیم مردمی، ایجاد شبکه های تخصصی و صنفی در جهت خدمت بهتر به محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، تعاون، احسان و نیکوکاری از دیگر اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد مراکز نیکوکاری در استان قزوین 27 مرکز است که با دریافت مجوز ایجاد 14 مرکز جدید، تعداد این مراکز در آینده نزدیک به 41 مرکز خواهد رسید.


وی یادآورشد: مراکز نیکوکاری با فعالیت و تلاش و دریافت تجربه به مروز دارای توانمندی های لازم شده و برخی از امور این نهاد به انها واگذار می شود به طوری که در حال حاضر به برخی از مراکز نیکوکاری، جمع آوری صندوق های صدقات سپرده شده است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها