مراسم عزاداری محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۷۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم عزاداری شب نهم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع)  برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: اصل اول در مدیریت حفظ عزت و کرامت است که دارای هزینه است و باید آن را پذیرفت. در دانش مدیریت این حرف زیاد پذیرفته نیست اما در اینجا دانش مدیریت را بررسی نمی‌کنیم بلکه به بیان نواقص دانش مدیریت و یا مفاد مغفول آن می‌پردازیم.

وی گفت: احترام به کارمندان و یا خانواده ممکن است موجب سوء استفاده از سوی آنان شود و این هزینه این نوع مدیریت است اما اگر روزی کاری را آن‌ها انجام دهند، با احترام و خواست خود انجام داده‌اند. در روانشناسی می‌گویند زمانی که پاداش و جزا برای امتحان گذاشته می‌شود فرد نمی‌تواند مسئله را حل کند پس مدیریت امتحانی ناکارآمد است و این سخن دین است.

پناهیان تصریح کرد: دین و عقل یک حرف را می‌زنند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. امروز برخی جریان‌های شارلاتانیزم سیاسی، دو قطبی ارزشی و واقع‌بین را ایجاد می‌کنند در حالی که دروغ است. ارزشی یعنی دینی، خوب دین که می‌گوید واقع بین باشید. بنای شخصیت یک سیاسی اگر بر دروغ‌گویی باشد چرا ملت باید علاف او باشند، چرا باید این فرد مجاز باشد در عرصه سیاست حاضر شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما باید جوری دین را تبلیغ کنیم که فردی بی‌دینی کرد بهش گفته شود مگر احمق هستی اما امروز وضعیت این چنین نیست.

وی با بیان اینکه محرم زمان تامین منافع ملت  و زمان اجرای عقلانیت در مدیریت جامعه است، گفت: تمام ارزش محرم به آن است که حسین(ع) جان داد تا جامعه با عقلانیت مدیریت شود.

پناهیان اضافه کرد: مسجدی خوب است که برای بچه‌ها شغل آفرینی کند و هنر پول درآوردن به آنان بیاموزد و این کار پیامبر(ص) است. بی‌کاری مساوی ذلیل شدن است لذا اسلام آن را نمی‌خواهد. استقلال اقتصادی موجب عزت نفس است که موجب شکوفایی فرد و ملت است و اسلام همین را می‌خواهد. حجاب نیز یک مقوله عقلانی و اجتماعی است، بی حجابی تفسیری جز پایمالی حقوق دیگران و اذیت روان مردم ندارد اما ادبیات دینی ما این را جا نینداخته است لذا سیاسیون شارلاتان از آن سوءاستفاده می‌کنند.

ارسال نظرات