حسین بخشی

واقعه کربلا دانشگاهى است به بشریت درس آزادگى مى آموزد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان نشست تربیت وتعالی فرماندهان واعضای شورای بسیج جانعه زنان سپاه شهرستان زرند با حضور حسین بخشی مربی وکارشناس فضای مجازی در مرکز آموزش شهدای بسیج این ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۱۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان نشست تربیت وتعالی فرماندهان واعضای شورای بسیج جانعه زنان سپاه شهرستان زرند با حضور حسین بخشی مربی وکارشناس فضای مجازی در مرکز آموزش شهدای بسیج این ناحیه برگزار گردید.

در این نشست حسین بخشی مربی عقیدتی وکارشناس فضای مجازی با تسلیت شهادت امام حسین (علیه السلام) گفت: واقعه کربلا اگرچه از لحاظ زمانی کوتاه و تنها یک روز (عاشورا) از صبح تا عصر طول کشید، اما لحظه لحظه آن درس شهامت، ایثار و فداکارى، ایمان و اعتقاد و اخلاص بود. واقعه کربلا دانشگاهى است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگى مى آموزد. خون هاى مطهر امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایش به اسلام حیات تازه بخشید و زمینه سرنگون شدن دودمان فاسد اموى را فراهم کرد و یاد آن تا ابد و برای همیشه زنده خواهد ماند چرا که زنده نگه داشتن محرم زنده نگه داشتن اسلام است ما باید از فرهنگ بزرگ عاشورا ونهضت امام حسین (علیه السلام) الگو بگیریم تا به سعادت برسیم.

وی با توجه به ایام شهادت امام حسین (علیه السلام) گفت::دشمن در جنگ فرهنگی خصوصا در فضای مجازی به دنبال مشوش کردن افکار جوانان هستند و در مواقعی با انتشار مطالبی ناقص در این فضای تشخیص حق از باطل را برای مخاطبان با دشواری مواجه می‌کنند. باید توجه داشت با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان فعالیت دشمن نیز در فضای مجازی به طور روز افزون افزایش یافته است و عده‌ای با انتشار مطالب شبهه بر انگیز به دنبال کمرنگ کردن واقعه عاشورا از ذهن جوانان هستند؛ که نمونه چنین فضاسازی‌هایی را می‌شود به روشنی در عزاداری‌های ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شاهد بود؛ شبهاتی که می‌کوشند با قلب حقیقت و تحریک عواطف، برخی از افراد دارای باور‌های ضعیف‌تر یا کسانی را که به دنبال بهانه‌تراشی بوده و حتی در برابر نقد‌های بی‌محتوا تسلیم و خودباخته می‌شوند، با خود همراه کنند.

کارشناس فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خودر در خصوص فضای مجازی گفت::اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامد‌های مثبت و منفی می‌باشد که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاورد‌های مثبت آن بهره گرفت و پیامد‌های منفی را به حداقل رساند. افزایش استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه¬های اجتماعی موبایلی این روز‌ها به رغم استفاده -های مفیدی که دارد، در کنار اشتغال به کار طولانی والدین و تغییر نگرش والدین به تربیت فرزندان، موجبات دوری اعضای خانواده از یکدیگر را فراهم ساخته است به گونه¬‌ای که به رغم نزدیکی فیزیکی و در زیر یک سقف بودن در داخل خانواده، گاه فاصله عاطفی و معنوی زیادی را از یکدیگر تجربه می¬ کنند و افراد خانواده کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم دارند.

حسین بخشی یادآور شد: این روز‌ها با گسترش ارتباطات در فضای مجازی، روابط بین اعضای خانواده به سردی می¬ گراید. سردی روابط خانوادگی را می توان به سبب داشتن تجربیات زیستی متفاوت بین اعضای خانواده دانست. دیگر والدین و فرزندان کمتر در فضا‌های مشترک فیزیکی و عاطفی و اطلاعاتی و تفریحی واقعی، خاطرات مشترکی را با هم تجربه می¬ کنند. این کاهش اشتراکات عاطفی و فکری و اطلاعاتی به تفاوت در منظر و دیدگاه آن‌ها دامن می¬زند و در نتیجه هر کدام از این دو، زندگی را از دید خود تفسیر و چه بسا مسیری متفاوت طی می¬کند. ایجاد سوء تفاهم و سرد شدن روابط زوجین، طلاق و افزایش آن نیز از نتایج و تبعات منفی شبکه‌های مجازی است که بهترین راه استفاده از مجازی داشتن سواد رسانه‌ای که همه در این امر مهم مسئول هستند. وهمانطور که امام خامنه‌ای مد ظله العالی فرمودند:می توان از این فضا پیاممان را به مخاطبان در دور‌ترین نقطه رساند و از این تکنولوژی بهترین بهره برداری را علیه خود دشمن به کار گرفت.

وی در پایان راهکار‌های استفاده از فضای مجازی رابیان نمود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار