گفت: در لرستان تلاشی برای جذب سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود و یقینا وقتی تلاش برای جذب سرمایه گذار و رونق تولید نباشد مشکلات برطرف نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۱۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تسلیت ایام محرم بیان داشت: اهمیت ایام اسارت اهل بین عصمت و طهارت کمتر از ایام شهادت نیست؛ خوشبختانه امسال مراسم عزاداری محرم در داخل و خارج از کشور بسیار گسترده و خوب برگزار شد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تاثیر جهانی نهضت حسینی که به برکت انقلاب اسلامی است باید مورد توجه قرار گیرد؛ جهانی شدن نهضت حسینی به واسطه انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال عزاداری با نظم و امنیت بسیار خوبی در استان لرستان برگزار شد، عنوان کرد: از همه هیات‌ها و بانیان عزاداری، رسانه‌ها و نیروی انتظامی و دست اندرکاران امر تبلیغ در این زمینه تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه به شعار سال «رونق تولید» اشاره و خاطرنشان کرد: نباید این مساله را فراموش کنیم؛ امروز یکی از مسائل مهم در بحث اقتصادی و افزایش تولید است و امروز با گذشت 6 ماه از سال باید ببینیم سیاست‌های افزایش تولید چه بوده و کدام کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

میرعمادی با تاکید بر اینکه اقتصاد و تولید و معیشت مردم نباید فراموش شود، تاکید کرد: باید ببینیم چقدر اشتغال ایجاد کردیم؟ چقدر تولید ایجاد کردیم؟ بسیاری از نیروهای کار و سرمایه کشور به سمت تولید هدایت نشده‌اند، تولیدکنندگان و کارخانه‌داران مشکلاتی دارند، کدام مشکلات برطرف شده است؟

وی با انتقاد از وضعیت تولید و اشتغال در لرستان، گفت: در لرستان تلاشی برای جذب سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود و یقینا وقتی تلاش برای جذب سرمایه گذار و رونق تولید نباشد مشکلات برطرف نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: مسوولان لرستان باید همت به خرج دهند و برای تولید فکری کنند؛ متاسفانه در این زمینه کم توجهی و کوتاهی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی باید جای تنبلی اقتصادی را بگیرد، یادآور شد: دشمن هر روز در عرصه محاصره اقتصادی تلاش می‌کند اما ما چقدر کار کردیم؟ آیا در مقابل محاصره  اقتصادی آمریکا جهاد اقتصادی صورت گرفته یا تنبلی اقتصادی داشته‌ایم؟

نمایند ولی فقیه در لرستان در ادامه به توطئه و مکر فرانسه و آمریکا علیه ایران اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه بین ایران و آمریکا تشویق صورت گرفت فرانسه نقش میانجی گری انجام می‌دهد اما باید توجه داشته باشیم که فرانسه به نیابت از آمریکا کار می‌کند.

وی به دیگر اهداف مذاکره فرانسه با ایران اشاره و تصریح کرد: فرانسه به دنبال این است که حضور ایران در منطقه کم رنگ شده و محور مقاومت محدود شود و آمریکا نیز بدنبال این است که فعالیت‌های موشکی ایران متوقف شده و ایران دیگر آزمایش موشکی انجام ندهد. 

میرعمادی عنوان کرد: مساله ایجاد خط اعتباری و فروش روزانه 700 هزار بشکه نفت برای این است که دهن ما شیرین را شیرین کنند و آنها کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولان دو پهلو حرف می‌زنند و این باعث طمع دشمن می‌شود، افزود: قدرت دفاعی ایران هرگز قابل مذاکره نیست؛ کدام کشور این کار را انجام داده که ما انجام دهیم.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: آمریکا امروز در نهایت ضعف است، برکناری بولتون از دولت آمریکا نشان دهنده شکست سیاست‌های خصمانه آمریکا منطقه است چرا که بولتون فردی تند رو و حامی و همپیمان رژیم صهیونیستی  بود و برکنار وی نشان داد اینها کارساز نیست.

وی ادامه داد: آمریکا در برابر ایران به بن بست رسیده و تمام اقدامات آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داده است؛ فشارهای آمریکا نه تنها نفود ایران در منطقه را کاهش نداد بلکه امروز جبهه مقاومت وسیعی در منطقه شکل گرفته و رهبران جبهه مقاومت یکی پس از دیگری با رهبر ایران بیعت می‌کنند. 

میرعمادی به سخنان اخیر سید حسن نصرالله اشاره و تصریح کرد: سخنان مهم سید مقاومت، سید حسن نصرالله در روز عاشورا را همه دیدیم و این سخنان اشک از چشم همه بیرون آورد؛ جایی که گفت ما هرگز پسر حسین (مقام معظم رهبری) را تنها نمی‌گذاریم.

وی افزود: در شرایطی که آمریکا محاصره اقتصادی می‌کند سید مقاومت می‌گوید ما هرگز شما را تنها نمی‌گذاریم؛ اینها از قدرت جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات