خبرهای داغ:
یوسفی گفت: امسال پیش بینی می‌شود ثبت نام جهت اجتماع بزرگ اربعین، به ۲ و نیم تا ۳ برابر و حدود ۴۰ تا ۴۵هزار نفر برسد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۵۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به ثبت نام هم استانی ها جهت حضور در اجتماع بزرگ اربعین حسینی بیان کرد: تاکنون ۲هزار و ۹۳۸ نفر در استان برای اربعین ثبت نام کرده‌اند و امسال با توجه به اینکه ویزا لغو شده است نیز مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوء استفاده اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیئات و تکایایی که می‌خواهند برای پیاده روی شرکت کنند اما باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: فعلا برای مهلت ثبت نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت نام وجود دارد و افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

ثبت نام در سامانه سماح، الزامیست

یوسفی عنوان کرد: جهت ثبت نام، اصل بیمه نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را باید به همراه خود داشته باشند و گذرنامه باید از روز اعزام،۱۸۰ روز و یا ۶ماه اعتبار داشته باشد.

وی افزود: زائران تا یک ماه می‌توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند. سال گذشته ۱۸هزار و ۶۰۳ نفر در قالب ۹هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین در پیاده روی اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می‌شود این عدد به ۲ونیم تا۳ برابر و حدود ۴۰ تا ۴۵هزار نفر برسد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه به هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.

یوسفی خاطرنشان کرد: از علاقه‌مندان و زائرانی که می‌خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند درخواست داریم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکرده و از هم اکنون ثبت نام نمایند چراکه ممکن است در ایامی محدودیت‌هایی ایجاد شود.

این مسوول اضافه کرد: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و اینکه ویزا لغو شده دلیلی بر این نیست که در سامانه هم ثبت نام انجام نشود. زائران باید در مرز، اصل بیمه نامه، گذرنامه و کارت شناسایی را حتما به همراه داشته باشند.

یوسفی گفت: هزینه ثبت نام ۲۲هزار تومان است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت نام شود سه هزار تومان هم حق الزحمه دریافت می‌شود که در کل ۲۵هزار تومان می‌شود.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها