رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه: تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سرخه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۶۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، مهدی احسانی رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان سرخه در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص برنامه‌های این اداره جهت رونق تولید و اشتغال در شهرستان سرخه گفت: کسب و کار‌های کوچک بخش اعظمی از اشتغال کشور را به خود اختصاص دادند و سهم غیر قابل انکاری از تولید کشور را دارا می‌باشند.
وی افزود: در سال گذشته ۸۴ طرح مشاغل خانگی با اعتباری در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و میراث فرهنگی به مبلغ ۸۳۹۰۰۰۰۰۰۰ ریال در شهرستان پرداخت شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان سرخه با بیان اینکه تثبیت اشتغال‌های موجود و صیانت از نیروی کار فعال موجود بخش مهمی از فرآیند ایجاد اشتغال می‌باشد افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلات واحد‌های تولیدی در تامین مواد اولیه، نیاز به حمایت این واحد‌ها با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است.
احسانی این اقدامات حمایتی را در جهت تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی توسط دولت را ضروری دانست.
وی افزود: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اعتبار شهرستان ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که تا کنون ۷ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان جذب شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان سرخه با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: فارغ التحصیلان می‌توانند از فرصت به وجود آمده برای کسب مهارت در رشته تحصیل خود استفاده کرده و به منظور شرکت در این طرح می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه کارورزی وزارت تعاون کار و رفاه عمومی رفاه اجتماعی از این طرح حمایتی در جهت توانمندسازی خود و آمادگی برای جذب در بازار کار بهره‌مند شوند.
احسانی عنوان کرد: در این طرح تمامی فارغ التحصیلانی که بیشتر از پنج سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی آن‌ها سپری نشده باشد با احراز دیگر شرایط‌ها می‌توانند، شرکت کنند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی شهرستان سرخه بیان داشت: جلسات منظم کمیسیون کارگری با محوریت فرماندار شهرستان سرخه جهت شناسایی و رفع مشکلات واحد‌های کارگری و پیشگیری از بروز مشکل و چالش احتمالی برای واحد‌های تحت پوشش برگزار شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان سرخه برگزاری جلسات متعدد با حضور دستگاه‌های متولی و نماینده واحد مشکل دار جهت طرح موضوع و پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای کمک به رونق تولید در شهرستان سرخه صورت پذیرفته است.
احسانی در مورد وضعیت بیکاری شهرستان خاطرنشان کرد: تعداد جویندگان کار سال ۹۸، ۱۶۳ نفر می‌باشد که ۵۵ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد می‌باشد و تعداد کل جویندگان کار در سال ۹۷، ۴۹۷ نفر که ۱۱۶ نفر زن و ۳۶۱ نفر مرد می‌باشد.
وی ادامه داد: در جریان پیگیری واحد‌های تابعه برای تامین نیروی کار تاکنون با این موضوع که واحدی اصرار به جذب نیروی غیر بومی داشته باشد مواجه نشده ام و از نظر من این ذهنیت ناشی از دو دلیل عمده می‌تواند باشد؛ اول عدم دسترسی کارفرمایان به نیروی کار با تخصص مورد نظر که ممکن است واحدی به طور مثال به یک نفر جوشکار co۲ نیاز داشته باشند و در شهرستان امکان تامین نیروی متخصص را نداشته باشد که مطمئنا این کارفرما نیروی خود را از شهرستان دیگری تامین می‌نماید و دوم اجتناب کارجویان از شغل پیشنهادی که بسیاری از فرصت‌های شغلی توسط کارجویان پذیرفته نمی‌شود و کارفرما به اجبار نیروی خود را از شهرستان دیگر ویا حتی از استان دیگر تامین می‌نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها