خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زینبی بودن به معنای دفاع از ارزش‎ها است، گفت:حرکت امام حسین (ع) در نهضت کربلا برای رضای خدا بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۷۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،  حجت‎ الاسلام علی شیرازی در جمع مردم ولایتمدار گرگان با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) راه شهادت را انتخاب کردند، اظهار کرد: در حادثه کربلا برخی به دنبال قدرت، ریاست و دنیاطلبی بودند و به دنبال جانبازی و جنگ و همرای با امام حسین (ع) نبودند.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کردند امام حسین (ع) با نهضت خود به قدرت می‌رسد و می‌خواستند از حسین بن علی (ع) برای رسیدن به منافع دنیای خود بهره‌برداری کنند.

شیرازی تاکید کرد: امام حسین (ع) خطبه‌ای در روز عاشورا دارد و خطاب به کسانی که شیفته دنیا شده بودند و خود را نخبگان  و فرزندان متقین می‌دانستند، می‌فرماید «شما حق ضعیفان را ضایع کردید و از حق آن چیزی که به نفع خود می‌دانستند دنبال کردید و به دنبال حرف و رضایت خدا نبودید و در راه اسلام حاضر نبودید که مالی ببخشید.»

کسی که به دنبال منافع شخصی و گروهی است خطرپذیر نیست

وی با بیان اینکه آن کسی که دلسوز اسلام و انقلاب است خطرپذیر است، افزود: آن کسی به دنبال منافع شخصی و گروهی است خطرپذیر نیست و وارد میدان جهاد و مبارزه نمی‌شود و جانش را به خطر نمی‌اندازد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: هر کسی در مقابل منکری که در جامعه شکل می‌گیرد سکوت کند و نهی از منکر لسانی نداشته باشد مورد خطاب امام حسین ( ع) است که رضای خدا را در کارهای خود ندیده و او نیز جزو منفعت‎طلبان به‌شمار می‌رود که ترس دارند با بیان سخنی در جامعه بخشی از مردم از آن روی گردان شوند.

شیرازی بیان کرد: در حادثه کربلا نخبگان و صاحبان نفوذ در مسیر قیام امام حسین(ع) حضور نیافتند و اگر این اتفاق می‌افتاد امام حسین (ع) به شهادت نمی‌رسید و حتی کربلایی پیش نمی‎آمد.

وی گفت: اگر مردم کوفه آنهایی که به حسین بن علی (ع) نامه نوشتند که آمار آن از ۳۰ تا ۱۲۰ هزار نقل شده است و اگر مسلمانان وارد میدان می‌شدند و در برابر ظلم و جور سکوت نمی‎کردند وضع اینگونه نمی‌شد.

اگر حرف‌های حسین بن علی (ع) برای مردم تبیین نشود ظلم به جامعه است

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امام حسین (ع) تنها یک صبح عاشورا تا عصر عاشورا نبود امام حسین (ع) در عصر پیامبر (ص)  در عصر علی بن ابی طالب (ع)  و هم ۱۰ سال در عصر امام حسن ( ع) و پس از آن ۱۰ سال امام بود و با مردم و بزرگان حرف زده است ولی خواص در برابر حق سکوت کردند و اگر حرف‌های حسین بن علی (ع) برای مردم تبیین نشود ظلم به جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر روحانیت سخنان امام حسین (ع) را برای مردم تبیین نکنند به جامعه ظلم کرده است، افزود: چه در دوره امام حسن (ع) و چه در دوران امام حسین (ع) خواص جامعه در برابر ظلم سکوت کردند و اسلام زیر دست و پای بنی‎امیه در آن زمان در حال له شدن بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زینبی بودن به معنای دفاع از ارزش‎ها است،گفت: حرکت امام حسین (ع) در نهضت کربلا برای رضای خدا بود.

شیرازی بیان کرد: براساس قانون مقام معظم رهبری سیاست‌ها و خط مشی کلی نظام را تبیین می‌کنند و  طبق قانون وظیفه داریم هرچه مقام معظم رهبری تبیین کرد به آن پایبند باشیم و اگر غیر این کنیم جامعه خسران می‎بیند.

اگر فردا پای مبانی و خط امام (ره) و پای ارزش‌های انقلاب بایستیم، انقلاب ماندگار می‎شود

وی خاطرنشان کرد: تا امروز ملت ایران حرف خدا را بالای سر گذاشته و به آن عمل کرده و اگر فردا پای مبانی امام (ره) و خط امام (ره) و پای ارزش‌های انقلاب بایستیم، انقلاب ماندگار می‎شود و چنانچه این کار را نکنیم ارزش‌ها در جامعه کم‌‌رنگ شود و خسران می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دستورات دین برای همه نسل‌ها است، وقتی ملتی جانش را در کف دست می‌گیرد و به میدان می‌آید، ظالم نمی‌تواند قدرت بگیرد.

شیرازی افزود: حسین (ع) با نهضت خود بیان کرد «جان می‌دهیم و دین نمی‌دهیم» و بساط بنی‌امیه را به هم ریخت و اگر خواص زمان به نهضت حسینی می‌پیوستند وضع آن زمان اینگونه بود و ترس از مرگ باعث حاکم شدن ظالمان شد.

وی گفت: اگر روزی بیان می‌شد که مردم غزه با دست خالی اسرائیل را سه بار شکست می‎دهند کسی باور نمی‎کرد ولی این مهم اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آینده از امروز روشن‎تر است مطمئن باشید تحریم‌ها را پشت سر می‌گذاریم و دشمنان را ذلیل‌تر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها