خبرهای داغ:
مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقی گفت: بيش از 1600 تن تخم مرغ خوراكي با نظارتهاي دقیق اداره كل دامپزشكي استان به كشورهاي عراق و عمان صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۴۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكی استان،  اميرحسين بهداد  با اعلام این خبر گفت: در سال 1398 که سال رونق تولید نامگذاری شده است و در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی، از خرداد ماه سالجاري و با آغاز روند صادرات تخم مرغ خوراكی تا پايان مرداد ماه يك ميليون و ششصد و 48 هزار و پانصد كيلوگرم تخم مرغ خوراكی از واحدهای مجاز بسته بندي و تحت نظارت اداره كل دامپزشكی آذربايجان شرقی پس از انجام آزمایشات لازم، امورات مربوطه و نظارت های بهداشتی، به مقصد كشورهاي عراق و عمان صادر شده است.

وي افزود: اين مقدار صادرات با صدور 77 فقره گواهی بهداشتی صادر شده توسط اداره قرنطينه و امنيت زيستی اين اداره كل صورت پذیرفته است.

بهداد اضافه کرد: اين مقدار تخم مرغ خوراكی از طريق گمركات استان های آذربايجان شرقی، خوزستان، كردستان و هرمزگان صادر می شود.

وی خاطر نشان كرد: شش شركت و واحد بسته بندي تخم مرغ در استان كه دارای پروانه بهداشتی از اداره كل دامپزشكی آذربايجان شرقی هستند و نسبت به اخذ مجوز و تائیدیه اتحادیه مرغ تخمگذار میهن اقدام کرده اند، در زمينه صادرات تخم مرغ خوراكی فعاليت دارند.

ارسال نظرات