در سی وهشتمین سالگرد شهادت آیت اله شهید مدنی در تبریز مطرح شد

بیش از پنج هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیده‌اند

عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت اله شهید مدنی در تبریز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از 5 هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۷۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون  بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  در آیین گرامیداشت دومین شهید محراب و اسوه تقوا آیت‌الله مدنی در تبریز گفت: در طول دوران متمادی علما با مجاهدت‌هایی چون شهادت، تبعید، زندان‌ها و... از اسلام و انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی افزود: شهید مدنی سرآمد علما در مجاهدت بود و علمای دیگری را هم به سمت مبارزه کشانده و مبارزات این پیرمرد نورانی و بزرگوار به نحوی بود که در زندان طاغوت هم، ساواک را هم خسته کرده بود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیری شهید مدنی در مسیر مبارزاتی انقلاب اسلامی و خدمت به مردم تجلی داشت و قدرت نفوذ این عالم بزرگوار طوری بود که با جوانان به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: تبریزی‌ها این افتخار رادارند که دو شهید محراب و سلسله شهدا و عالمان بزرگ را تقدیم اسلام و پاسداری و حراست از آن‌ها کرده‌اند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه مکتب بی‌بدیل اخلاقی و فقه اسلامی در طول تاریخ است افزود: حوزه‌های علمیه خاستگاه عالمانی چون شهیدان محراب آیت‌الله مدنی و قاضی طباطبایی و سلسله شهدا در تاریخ ایران و جهان اسلام بود که نقش برجسته آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش علما آذربایجان در نهضت‌های مختلف کشورمان به‌ویژه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهیدانی چون آیت‌الله مدنی پرچم‌های برافراشته‌ای هستند که هرکدام مایه افتخار و مباهات جهان اسلام محسوب می‌شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان بابیان اینکه شهید مدنی مدرس عالی‌مقامی در نجف بود، گفت: در ذات حوزه‌های علمیه اخلاق و معنویت نهادینه‌شده و آداب و سنن اخلاقی در حوزه‌های علمیه رُکنی غیرقابل‌انکار است که مصداق آن در وجود شهید مدنی جاری و ساری بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: زانوی ادب زدن در محضر فقیران ازجمله سفارش‌های اسلام است که جزو شاخص‌های یک حوزوی نیز به شمار می‌رود و شهید آیت‌الله مدنی مرد خدمت به مردم و تواضع در پیشگاه مردم و طبقات مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از قبل از انقلاب شکوهمند ایران، دوره ترورها، دفاع مقدس و مدافع حرم شهدای طلبه زیادی داشتیم به‌طوری‌که بیش از ۳۰۰ شهید از بزرگان روحانیت در ادوار گذشته در کتاب‌ها به ثبت رسیده و ۵ هزار طلبه و روحانی شهید در دفاع مقدس و بیش از 50 طلبه و روحانی شهید در مدافعان حرم در پاسداری از میهن و اعتقادات تقدیم اسلام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه شهید مدنی با یتیمی درس خود را ادامه داده و تمام عمر خود را با مجاهدت گذرانده است، گفت: او اهل مجاهدت، مبارزه و قیام بوده و در این راه خستگی‌ناپذیر پیش رفته که درنهایت پایان آن ختم به شهادت شد.

آیت‌الله اعرافی با برشمردن صفات بارز و بی‌شمار شخصیتی آیت‌الله شهید مدنی، گفت: بااینکه شهید مدنی از این تبعیدگاه به یک تبعیدگاه دیگر منتقل می‌شد ولی هیچ‌گاه خم بر ابرو نیاورد و خسته نشد و اخلاق و ادب و مردمی بودن او همه را مجذوب خود ساخت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار