خبرهای داغ:
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: هیات‌های حسینی استان از ابتدای ماه محرم تا به امروز موجب آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۸۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

به گزارش سرویس بسیج و حقوقدانان خبرگزاری بسیج، خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی آذربایجان شرقی افزود: این طرح برای اولین بار با پیشنهاد ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سرپرستان هیئت‌های حسینی و مداحان برگزار شد از آنها درخواست کردیم تا بخشی از هزینه های ضیافت‌ها و احسان‌های خود را به آزدسازی زندانیان غیرعمد اختصاص دهند که خوشبختانه فعالیت های خوبی تا به امروز از سوی آنها در این راستا انجام گرفته است.

تقی پور گفت: در این راستا موکب «ولیة الله تبریز» هزینه آزادی ۱۰ زندانی، مجمع «غلامان حسینی» و موکب «زنجیرزنان علی اصغر تبریز» نیز هر کدام هزینه آزادی یک زندانی را پرداخت کردند.

وی یادآوری کرد: اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان شرقی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

تقی پور افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با کمک خیران استان و پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده اند و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشته اند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشاعه فرهنگ حسنه اهدای هزینه احسان و ضیافت مراسمات ترحیم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گفت: تاکنون ۱۹۵خانواده متوفی با اهدای بخشی از هزینه‌های احسان و ضیافت، موجب آزادسازی ۱۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان شدند.

وی اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۴۴۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان به سر می برند که در انتظار کمک خیرین و نوع دوستان خود هستند.

تقی پور افزود: از مجموع این افراد تعداد هفت نفر زندانی زن و بقیه مرد هستند که ۳۴۴ نفر از مجموع این زندانیان را محکومان مالی، ۱۶ نفر را محکومان حوادث و ۸۲ نفر را نیز محکومان مهریه و نفقه تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیران استان از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشتند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این تعداد زندانی در مجموع با پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان از زندان‌های استان رهایی یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها