خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سرهنگ کوشکی از اجرای ۳۳ برنامه محوری و اساسی در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۰۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «ما پیروز هستیم» شعار امسال هفته دفاع مقدس فارس است اظهار داشت: در این هفته، برنامه ها حول 33 محور اصلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه سه عنصر اصلی در طول حیات 40 ساله انقلاب اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا كردند تا ایران به‌عنوان یكی از قدرت‌های منطقه شناخته شود، گفت: امامین انقلاب اعم از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای، با ایستادگی در مقابل دشمنان و با هدایت و جانفشانی، امروز انقلاب را به سرحدات نفوذ معنوی در نقاط مختلف دنیا رسانده‌اند چرا كه امروز سربازان انقلاب مرز معنوی انقلاب را گسترش می‌دهند.

كوشكی، عامل دوم را مردم دانست و گفت: اگر مردم سختی‌ها را تحمل نكنند، انقلاب نمی‌تواند پیش‌رود و این مردم بودند كه سختی‌ها را تحمل كردند تا انقلاب بتواند از بحران‌ها عبور كند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: عامل سوم پیش‌قراولان جهاد و شهادت هستند كه جان خود را كف دست گذاشته و از سرحدات مرزی كشور دفاع كردند.

وی با اشاره به حذف نام شهید در بعضی شهرها، ضمن تأکید بر اینکه آنانی که تحمل نام شهید را ندارند بی لیاقتی از خودشان است تصریح کرد: نام شهید حذف‌شدنی نیست و امیدواریم جریان نفوذ فرصت پیدا نكند كه نام شهدا را حذف كنیم ضمن اینكه ما هم با چنین چیزی مقابله می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم كه كسی نام شهید را حذف كند.

كوشكی یادآور شد:‌ در سایر كشورهای دنیا، همیشه به نیكی از قهرمانان كشور خودشان یاد كرده و همواره نام آنان را در همه جا زنده نگه‌ می‌دارند اما متأسفانه برخی در كشورمان این كار را انجام می‌دهند و این ملت اهل علم و فن هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند البته در استان فارس چنین چیزی ندارد اما در عین حال به جد این مسئله را پیگیری می‌كنیم ضمن اینكه باید بدانیم كسی كه تحمل شنیدن نام شهید را ندارد، خداوند لیاقت را به او نداده است كه بتواند مورد شفاعت شهدا قرار گیرد.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه ها در دو قالب تنظیم شده که یک قالب برنامه‌های اختصاصی در مرکز استان شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار می‌شود و دارای هزاران عنوان است، اما در مرکز استان با محور اداره کل بنیاد حفظ آثار، ۳۳ برنامه محوری و اساسی پیش بینی شده است.

به گفته وی، نمایشگاه ترکیبی در مقابل اداره کل، با سه ترکیب که تاریخ معاصر ایران تاکنون را شامل می شود و به عنوان اصحاب یمین برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تجهیزات دفاعی کشور، رونمایی تمبر یادبود شناسنامه شهدا، گردهمایی روحانیون دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا در طول هفته دفاع مقدس، و همایش تجلیل از سرداران جنگ نرم و جنگ سخت نیز در طول هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های تشریحی سرهنگ کوشکی در هفته دفاع مقدس است.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه های رادیویی و تلویزیونی در هفته دفاع مقدس هم گفت و اظهار داشت: "بشارت"، عنوان برنامه تلویزیونی زنده ای است که از ۳۰ شهریور ماه، به مدت ۱۰ شب به روی آنتن می‌رود.

به گفته وی، این برنامه میان اقشار مختلف فعال در هشت سال دفاع مقدس تقسیم شده و هر شبی اختصاص به حضور سپاه، ارتش، جهاد و دیگر ارگانهای درگیر در دفاع مقدس دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها